به گزارش اکوایران،  یک از وزرای کابینه اسرائیل گفت اهمیت عملیات نظامی در رفح و اشغال آن برای این رژیم بیش‌تر از دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی است.

به نوشته العربی الجدید، الی کوهن، وزیر انرژی و زیرساخت‌های اسرائیل روز سه‌شنبه گفت: «حل و فصل رویارویی با جنبش حماس اولویت اصلی ماست و دستیابی به اهداف جنگ بر توسعه توافق ابراهیم و عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی ارجحیت دارد». 

وزیر خارجه سابق کابینه بنیامین نتانیاهو گفت: «امنیت اسرائیل بالاتر از همه توافق‌های [به اصطلاح] صلح است. صلح با قدرتمندان برقرار می‌شود. کشورهای منطقه در حال آزمایش ما هستند، بنابراین ما باید جنگ را تا رسیدن به یک توافق ادامه دهیم. این همان چیزی است که آینده ما را تضمین می کند و منجر به دستیابی به توافق عادی‌سازی در آینده می‌شود.».

کوهن در ادامه مدعی شد که توافق عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی در آینده بدون مرتبط کردن آن به موضوع تشکیل کشور فلسطین انجام خواهد شد.

این اظهارات حاکی از آن است که حزب لیکود که کوهن عضوی از آن است و توسط بنیامین نتانیاهو رهبری می‌شود، پیشنهادهای آمریکا مبنی بر انعقاد توافق عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی در ازای توقف جنگ در نوار غزه را رد می‌کند.

ایالات متحده پیشنهاد کرده که تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی پس از اجرای مرحله اول توافق تبادل اسرا با حماس آغاز شود تا اطمینان حاصل شود که اسرائیل عملیات نظامی خود در نوار غزه را از سر نمی‌گیرد.