به گزارش اکوایران، پس از تهدید داعش به انجام حملات تروریستی علیه بازی‌های المپیک تابستانی پاریس، پلیس فرانسه امنیت اطراف ورزشگاه پارک دو پرنس، ورزشگاه خانگی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را تشدید کرد. این تهدید نگرانی‌های امنیتی را پیش از المپیک تابستانی که قرار است برگزار شود، افزایش می‌دهد.

به نوشته رویترز، قرار است پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف بارسلونا برود، مسابقه‌ای که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آن را تماشا خواهند کرد.

همچنین پس از آنکه گروه تروریستی داعش خواستار حمله به محل‌های برگزاری مسابقات از جمله با استفاده از پهپاد شد، اسپانیا و انگلیس نیز این هفته در بازی‌های رفت‌وبرگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار شد، اقدامات امنیتی خود را دو برابر کردند.

با توجه به اینکه فرانسه در حال آماده‌شدن برای بازی‌های المپیک تابستانی در ماه‌های جولای و آگوست است، این تهدیدات به طور ویژه برای این کشور که مدت‌هاست هدف گروه‌های تروریستی قرار داشته، نگران‌کننده است.

در روز چهارشنبه و در اطراف ورزشگاه پارک دو پرنس پاری‌سن‌ژرمن، پلیس شروع به حمل با جرثقیل خودروهای پارک‌شده و نصب بلوک‌های سیمانی کرد. افسران ارشد پلیس عملیات را هدایت می‌کردند.

با این حال، هواداران در فروشگاه پاری‌سن‌ژرمن در مرکز پاریس نگرانی‌های خود را نادیده گرفتند. یکی از طرفداران گفت: «من نمی‌ترسم. ما نمی‌توانیم در ترس زندگی کنیم. در عوض، باید به آن‌ها نشان دهیم که می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم».

روز سه‌شنبه، بازی آرسنال مقابل بایرن‌مونیخ در لندن و رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در مادرید بدون هیچ مشکلی برگزار شد. اتلتیکو مادرید در چهارمین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی چهارشنبه‌شب در اسپانیا به مصاف بوروسیا دورتموند خواهد رفت.

گروه «اطلاعات سایت» که فعالیت‌های گروه‌های تروریستی را دنبال می‌کند، گزارش داد که داعش پستی را با تصویری از ورزشگاه پارک دو پرنس منتشر کرده و از طرفدارانش خواسته تا حمله‌ای مشابه حمله نوامبر ۲۰۱۵ به ورزشگاه استاد دو فرانس انجام دهند.

در تصویر دیگری که توسط گروه اطلاعات سایت دیده شده، از ستیزه‌جویان خواسته شده بود تا از پهپادها برای حمله به ورزشگاه‌ها استفاده کنند.

اسپانیا اعلام کرد که برای تقویت امنیت بازی‌ها در مادرید بیش از ۲ هزار نیروی امنیتی اعزام کرده است. پس از اینکه داعش تا حد زیادی توسط ائتلاف به رهبری آمریکا تضعیف شد، به آرامی در حال بازسازی توانایی‌های خود از طریق سلول‌های خفته زیرزمینی است.

شاخه افغانستان این گروه که به نام داعش خراسان شناخته می‌شود، طی ماه‌های اخیر به طور ویژه فعال بوده است. این گروه مسئولیت حمله‌ای با تلفات بالا را در یک کنسرت نزدیک مسکو در ماه گذشته بر عهده گرفت و همچنین در اوایل امسال، دو بمب‌گذاری انتحاری در ایران انجام داد که منجر به کشته‌شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر شد.