به گزارش اکوایران، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه در بحبوحه نگرانی‌ها از اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال آماده شدن برای حمله به اسرائیل است، گفت: «اسرائیل به جنگ خود در غزه ادامه می‌دهد، اما همچنین در حال آماده شدن برای سناریوهایی در مناطق دیگر است.»

او در اظهاراتی که دفترش پس از بازدید از پایگاه نیروی هوایی تل نوف، در جنوب اسرائیل منتشر کرد، گفت: «هرکس به ما آسیب برساند، ما به آنها آسیب خواهیم رساند. ما آماده هستیم تا همه نیازهای امنیتی اسرائیل را چه از نظر دفاعی و چه تهاجمی برآورده کنیم.»

به گزارش رویترز، اسرائیل برای انتقام گیری احتمالی ایران برای کشته شدن یک ژنرال ارشد و شش افسر ایرانی دیگر در حمله هوایی به محوطه سفارت ایران در دمشق در روز اول آوریل آماده شده است. دنیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل گفت که به غیرنظامیان گفته نشده است که آمادگی خاصی داشته باشند، اما افزود که اسرائیل «برای طیف وسیعی از سناریوها آماده است.»

نتانیاهو اظهارات خود را در حالی بیان کرد که سربازان و هواپیماهای جنگی اسرائیل عملیاتی را در مرکز غزه آغاز کردند که هدف آن از بین بردن زیرساخت‌های گروه‌های مسلح فلسطینی است.

اکثر نیروهای اسرائیلی برای تدارک حمله به شهر رفح در جنوب غزه، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، از غزه خارج شده‌اند، اما درگیری‌ها در مناطق مختلف غزه ادامه دارد.

ساکنان گفتند که نیروهای حماس با نیروهای اسرائیلی که به مناطق شمالی و جنوبی اردوگاه آوارگان النصیرات حمله کردند، درگیر شده‌اند. آنها گفتند که حملات اسرائیل از هوا، زمین و دریا تقریباً بدون توقف بوده است.

رئوف عابد، 20 ساله، از طریق اپلیکیشن چت از دیرالبلاح در جنوب اردوگاه آوارگان النصیرات، گفت: «گویی ارتش اسرائیل جنگ جدیدی را آغاز کرده بود.»

او گفت: «انفجارها بی وقفه بودند، صداها از جهات مختلف می‌آمد.»

او افزود: «هر زمان که امیدواریم آتش‌بس برقرار شود، اسرائیل حملات خود را را تشدید می‌کند، گویی می‌خواهند با ضربه زدن به ما غیرنظامیان، حماس را تحت فشار قرار دهند.»

نبرد در غزه، که اکنون در هفتمین ماه خود قرار دارد، وضعیت پر تنش در شمال منطقه را تحت الشعاع قرار داده است.

ارتش روز پنجشنبه اعلام کرد که جت‌های اسرائیلی اهداف نظامی حزب‌الله در مناطق میس الجبل، یارین و خیام و همچنین یک پست دیده‌بانی حزب‌الله در منطقه مروهین و مقر دیگری در الضحیره در جنوب لبنان هدف را قرار دادند.

در همین حال وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: «در حملات نظامی اسرائیل در 24 ساعت گذشته 63 فلسطینی کشته و 45 تن دیگر زخمی شدند.»

اواخر روز پنجشنبه، مقامات بهداشتی فلسطین و رسانه‌های حماس گفتند که در حمله هوایی اسرائیل، رودوان رودوان، رئیس نیروی پلیس تحت کنترل حماس که در اردوگاه جبالیه در شمال نوار غزه مستقر است، کشته شد. حماس گفت رودوان همچنین مسئول نظارت بر حفاظت از کاروان‌های کامیون‌های کمک رسانی در مناطق شمالی غزه است.