به گزارش اکوایران، جو بایدن - رئیس‌جمهور آمریکا - اعلام کرده تعهد آمریکا به دفاع از اسرائیل در برابر ایران، آهنین است.

به نوشته گاردین، این سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح شده که نگرانی‌ها در واشنگتن نسبت به این موضوع که حمله بزرگ ایران به دنبال هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه می‌تواند طی چند روز آینده انجام شود، افزایش یافته است.

آمریکا و متحدانش نگران این موضوع هستند که حمله از سوی ایران قریب‌الوقوع است و می‌تواند به شکل حمله موشکی مستقیم از ایران یا حمله از سوی گروه‌های مقاومت انجام شود. اسرائیل نیز اعلام کرده نسبت به حمله احتمالی ایران واکنش نشان خواهد داد و همین موضوع نگرانی‌ها درباره احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای را افزایش داده است. گاردین در گزارش خود اعلام کرده مقامات آمریکایی معتقدند وقوع یک جنگ منطقه‌ای اکنون از هر زمان دیگری پس از آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر، محتمل‌تر است.

بایدن که اظهارات خود را در دیدار امروز چهارشنبه (22 فروردین) با «فومیو کیشیدا» - نخست‌وزیر ژاپن - در کاخ سفید اعلام کرد، همچنین گفت: «هر آنچه که لازم باشد برای دفاع از امنیت اسرائیل انجام خواهیم داد.»

گاردین اعلام کرده سفارت‌های اسرائیل جزء اهداف احتمالی قرار دارند، اما مقامات آمریکایی باور دارند حمله مستقیم ایران به اهداف نظامی یا سیاسی در داخل اسرائیل نیز بسیار محتمل است.