به گزارش اکوایران، کاخ سفید روز سه‌شنبه، پس از آن که برخی از مدعوین دعوت رئیس جمهور را به دلیل ناامیدی در جامعه مسلمانان از سیاست او در قبال جنگ اسرائیل و غزه رد کردند، ضیافت افطاری کوچکی را برای جشن گرفتن ماه رمضان برگزار کرد.

جو بایدن قبل از صرف یک شام کوچک با مقامات ارشد مسلمان دولت خود، بانوی اول جیل بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس و همسرش، با رهبران مسلمان دیدار کرد.

به گزارش رویترز، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: «پرزیدنت بایدن میزبان نشستی با رهبران جامعه مسلمان برای بحث در مورد موضوعات مهم جامعه خواهد بود.» او گفت که کاخ سفید «فرمت را به گونه‌ای تنظیم کرده است که پاسخگو باشد.»

یکی از حاضران، دکتر ثائر احمد، پزشک اورژانس که حداقل سه هفته را در غزه گذراند، به سی ان ان گفت که جلسه روز سه‌شنبه را قبل از پایان آن ترک کرد. احمد گفت: «به احترام جامعه‌ام، به احترام همه افرادی که در این روند آسیب دیده‌اند و کشته شده‌اند، باید از جلسه خارج می‌شدم.» او که تنها فلسطینی آمریکایی در این دیدار بود، گفت که «پاسخگویی زیادی» از سوی بایدن صورت نگرفت.

احمد به سی‌ان‌ان گفت: «او در واقع گفت که درک می‌کند و من رفتم.»

این رویداد در تضاد شدید با مراسم ماه مه سال گذشته و زمانی است که بایدن ضیافتی برای عید به مناسبت پایان ماه رمضان برگزار کرد. در آن مراسم ده‌ها شرکت کننده در کاخ سفید بایدن را تشویق کردند و او به جمعیت گفت: «این خانه شماست.»

اعضای مسلمان کنگره که در آن مراسم شرکت کردند شامل نمایندگان ایلهان عمر و رشیده طلیب، که یک آمریکایی فلسطینی است، بودند. آنها اکنون از بزرگترین منتقدان سیاست بایدن در غزه هستند.

امگیج اکشن، یک گروه مسلمان آمریکایی، گفت که دعوت به شام ​​روز سه‌شنبه را رد کرده است و دلیل آن «کمک نظامی بی‌قید و شرط مستمر بایدن به اسرائیل» است که به گفته آنها منجر به «فاجعه انسانی با ابعاد گسترده» شده است.

بسیاری از مسلمانان، اعراب و فعالان ضد جنگ از حمایت دولت بایدن از اسرائیل خشمگین شده‌اند.

اسرائیل دریافت کننده اصلی کمک‌های خارجی ایالات متحده است و ایالات متحده چندین قطعنامه که خواستار آتش بس در جنگ غزه بود را وتو کرد. آمریکا به آخرین قطعنامه آتش بس رای ممتنع داد.