به گزارش اکوایران، منابع آگاه به سی‌ان‌ان گفته‌اند که اسرائیل عملیات زمینی خود در رفح را به تعویق انداخته است.

دو منبع اسرائیلی به سی‌ان‌ان گفتند که اسرائیل قرار بود طی هفته جاری اولین گام‌های خود را برای حمله زمینی به رفح بردارد، اما به واسطه دغدغه نحوه پاسخ به ایران، این طرح‌ها فعلا به تعویق افتاده است.

بر اساس این گزارش، عملیات شبانه ایران اسراییل را بر آن داشته تا برنامه های خود برای حمله به رفح را که در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در آن پناه گرفته‌اند، به تعویق بیاندازد. به گفته منابع مذکور، نیروی هوایی اسرائیل برنامه‌ریزی کرده بود تا روز دوشنبه اعلامیه‌هایی را در بخش‌هایی از شهر پرتاب کند. یکی از مقامات اسرائیلی گفت که اسرائیل این رژیم هم‌چنان مصمم به انجام یک حمله زمینی در این شهر واقع در جنوب نواره غزه است، اگرچه زمان تخلیه غیرنظامیان و حمله زمینی آتی در حال حاضر نامشخص است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، علی‌رغم فشارهای قابل توجه ایالات متحده برای لغو یک حمله زمینی همه جانبه، بر اهمیت حمله به رفح برای مبارزه با گردان‌های باقی مانده حماس تاکید کرده است. آینده جنگ غزه و حمله زمینی آینده در رفح نیز در بحث کابینه جنگ این رژیم درباره پاسخ احتمالی به اقدام ایران نقش دارد و به نظر می‌رسد یک پاسخ نظامی که خطر تشدید درگیری با ایران را به دنبال داشته باشد، توجه ارتش و منابع را از غزه دور می کند.