به گزارش اکوایران، این معاونت با صدور اطلاعیه‌ای نسبتا مفصل و با لحنی متفاوت، اعلام کرد: طی روزهای گذشته و همزمان با تشدید نوسانات ارزی در بازار که ناشی از افزایش بهای جهانی طلا و تحولات نظامی منطقه بود متأسفانه چند نفر از نمایندگان مجلس، اظهارنظرها و تحلیل‌های غیرکارشناسی و شتابزده‌ای درباره وضعیت اقتصادی و نرخ ارز داشتند که چه بسا برخلاف خواست آنان می‌توانست بر التهاب بازار ارز بیفزاید.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آماده است: نماینده‌ای در اظهار نظری تعجب برانگیز بیان کرد «منتظر دلار ۱۰۰ هزار تومانی باشید»! طرفه آنکه ایشان سابقه کار رسانه‌ای هم دارد... شگفت‌آور است در این کارزار سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشور با دشمنان، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دولتی را که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را دولت کار و فعالیت و پرتلاش نامیده چنین قضاوت کند که «با نوعی بی خیالی در دولت مواجه هستیم»! زهی انصاف!

در اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری آمده است: سخنان دو نماینده دیگر در کمیسیون کشاورزی به نوعی سیگنال برای نرخ ارز محسوب می‌شود که می‌تواند به التهاب در بازار ارز بینجامد و اقدامی غیرحرفه‌ای و غیرمسئولانه است... بنابراین در شرایط کنونی بهتر است چنین عزیزانی در اظهارات خود محتاطانه عمل کنند چرا که هر اظهار نظر غیر کارشناسی و نسنجیده‌ای با بزرگنمایی رسانه‌های مغرض خارجی و داخلی می‌تواند تأثیرات منفی هرچند اندک بر بازار ارز داشته باشد.

خبر مرتبط
واکنش دو نماینده مجلس به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی درباره نرخ ارز

اکوایران: محمدرضا فرزین اظهار کرده بود که هیچ نیاز کالایی قانونی در کشور وجود ندارد که با آن نرخ ارز غیررسمی تامین شود، کسی وجود ندارد که بگوید واردات قانونی را با نرخ ارز ۶۰ هزار تومانی انجام داده است، امروز این اظهارات رئیس کل بانک مرکزی واکنش دو نماینده مجلس را در پی داشت.

دیگر اظهار نظرهای دردسرساز

در حالی معاونت پارلمانی به اظهارنظرهای چند روز پیش برخی از نمایندگان واکنش نشان داد که در یکی، دو روز اخیر افراد متفاوتی به‌خاطر گفته‌ها و نوشته‌هایشان از سوی دادسرای تهران احضار شدند.

عباس عبدی، تحلیل‌گر شناخته شده اجتماعی-سیاسی، (مدیرمسئول) روزنامه اعتماد، حسین دهباشی و یاشار سلطانی از جمله افرادی بودند که باید به‌خاطر نوشته‌هایشان پاسخ دهند. 

احمدزیدآبادی هم در کانال تلگرامی خود از تعطیلی موقت کانالش خبر داد.