به گزارش اکوایران، مجلس نمایندگان ایالات متحده در جلسه‌ روز شنبه و بر اساس اجماعی فراحزبی، بستهٔ ۹۵ میلیارد دلاری حمایت از اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد.

این لوایح به رغم مخالفت شدید نمایندگان تندرو جمهوری‌خواه تصویب شد و اکنون این قانون برای نهایی شدن به سنای آمریکا می‌رود که اکثریت آن را دموکرات‌ها در دست دارند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در بیانیه‌ای از مجلس سنا خواست که پس از تصویب سریع این طرح، فورا آن را برای امضای نهایی و تبدیل‌شدن به قانون به کاخ سفید بفرستند.

بیش از دو ماه پیش، مجلس سنا طرح مشابهی را تصویب کرده بود. طی این مدت، رهبران هر دو حزب از جمله جو بایدن و میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در سنا، از مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، بارها خواسته بودند آن را برای رای‌گیری مطرح کند.

ده‌ها قانونگذار دموکرات همزمان با تصویب بخش‌های مختلف این بسته کمکی، پرچم‌های اوکراین را به اهتزاز در می‌آوردند که این اقدام آنها با مخالفت مایک جانسون روبرو شد.جانسون در روزهای گذشته به‌رغم تهدیدهای برخی از قانونگذاران افراطی جمهوری‌خواه این بسته را برای رای‌گیری در مجلس ارائه کرد.

مجلسنمایندگان

بسته کمکی تصویب‌شده توسط مجلس نمایندگان شامل ۶۰ میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار کمک به اوکراین، ٢٣ میلیارد دلار برای نوسازی تسلیحات آمریکا، ۲۶ میلیارد دلار کمک برای اسرائیل، و ۸ میلیارد و ١٢۰میلیون دلار کمک به متحدان آمریکا در حوزه هند-اقیانوسیه است.