به گزارش اکوایران، مقامات محلی عراق اعلام کردند که چهار کارگر یمنی روز جمعه در حمله پهپادی به یک مجتمع گازی متعلق به امارات در منطقه خودمختار کردستان عراق کشته شدند.

این حمله پهپادی اولین حمله مرگبار به مجتمع خور مور متعلق به شرکت دانا گاز امارات متحده عربی است که در سال‌های اخیر چندین بار هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیشوا هورامانی، سخنگوی دولت اقلیم کردستان گفت: «چهار کارگر یمنی کشته شدند و به میدان آسیب جدی وارد شد.» او گفت که این حمله باعث «کمبود برق» خواهد شد. هورامانی افزود: «این حملات مکرر باید متوقف شود.»

او از دولت فدرال بغداد خواست تا «عاملان این اقدام تروریستی را بیابد.»

رامک رمضان، بخشدار چمچمال که مجتمع خور مور در آن قرار دارد، گفت که یک هواپیمای بدون سرنشین حدود ساعت 6:45 بعد از ظهر به وقت محلی (1545 به وقت گرینویچ) به محل برخورد کرد. او افزود: «این پهپاد یک مخزن ذخیره سوخت را هدف قرار داد.»

مقامات محلی گفتند که این حمله باعث اختلال در تامین گاز نیروگاه‌های منطقه شد و منجر به از دست رفتن 2500 مگاوات برق شد.

«تهدید ثبات»

مقامات کرد این حمله را محکوم کردند و از دولت فدرال بغداد خواستند تا راه‌هایی برای جلوگیری از حملات بیشتر بیابد.

نچیروان بارزانی رئیس منطقه گفت: «این حملات صلح و ثبات کشور را تهدید می‌کند.»

او از مقامات فدرال در بغداد خواست تا «وظیفه خود را برای توقف این حملات انجام دهند، عاملان آنها را، وابسته به هر گروهی که هستند، پیدا کنند و آنها را مجازات کنند.»

میدان گازی که مورد حمله قرار گرفت، بین شهرهای کرکوک و سلیمانیه، در منطقه‌ای قرار دارد که توسط مقامات کرد اداره می‌شود.

حملات موشکی کاتیوشا، چندین بار در سال‌های اخیر بدون ایجاد خسارت قابل توجه، این مجتمع را هدف قرار داده است.

مقامات کرد قبلاً چنین حملاتی را محکوم کرده و انگشت اتهام را به سمت گروه‌های مقاومت نشانه رفته بودند.

در ژانویه، دو کاتیوشا میدان گازی را هدف قرار دادند که باعث آتش سوزی شد اما تلفات جانی نداشت. این حمله در زمانی رخ داد که گروه‌های عراقی به پایگاه‌های نظامی میزبان نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه حمله می‌کردند.

قباد طالبانی معاون نخست وزیر کردستان حمله اخیر به مجتمع خور مور را محکوم کرد.

او از دولت عراق و مقامات محلی کردستان خواست که «به سرعت تحقیقات را آغاز کرده و اقدامات جدی برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی انجام دهند.»