به گزارش اکوایران، روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ بود که حماس با حمله به اسرائیل، مقامات این رژیم را غافلگیر کرد. سپس، اسرائیل حملاتی تلافی‌جویانه علیه حماس ترتیب داد.

در حال حاضر بیش از هفت ماه از جنگ اسرائیل در غزه می‌گذرد و در این مدت بیش از ۳۵ هزار نفر فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند که تعداد زیادی از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

وخامت وضعیت در غزه، نیاز مردم به امکانات اولیه و ضروریات زندگی نظیر آب، غذا و دارو، واکنش مردم را در اکثر نقاط جهان به همراه داشته است.

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روی تداوم جنگ تا حذف کامل حماس اصرار دارد. فرید زکریا، تحلیل‌گر مسائل خارجی در سی‌ان‌ان، این رویکرد نتانیاهو را به بحث گذاشته و نشان داده که این رویه، به نتیجه‌ای که ظاهرا نتانیاهو دنبال می‌کند، نخواهد رسید.

از نظر زکریا، نتانیاهو ظاهرا به دنبال حذف حماس است اما در حقیقت تلاش دارد جایگاه و موقعیت خودش را در دنیای سیاست اسرائیل حفظ کند و می‌داند از مسیر جنگ می‌تواند به تداوم جایگاه خودش کمک کند.

نتانیاهو در حقیقت از مسیر این جنگ، عمر خودش را در دنیای سیاست تمدید می‌کند.

به تازگی، این رویه‌ای که نتانیاهو در پیش گرفته، مورد انتقاد برخی از مقامات داخلی در اسرائیل هم واقع شده است. در واقع، مقامات و سران این رژیم، به جمع مخالفان جدی نتانیاهو پیوسته‌اند و به نوعی مخالفت خود را با مسیر او در این جنگ نشان می‌دهند که این مسئله هم بحرانی سیاسی در دل اسرائیل را به نمایش می‌گذارد.

در ویدیوی بالا به تحلیل فرید زکریا از این رویه نتانیاهو و عواقب احتمالی آن پرداخته شده است.