به گزارش اکوایران، زمانی که دونالد ترامپ در روز پنجشنبه از دادگاه بی‌روحی در منهتن بیرون آمد، افسرده به نظر می‌رسید. به نظر می‌رسید که او، مانند بسیاری از مردم آمریکا، هنوز در حال هضم محکومیت خود در مورد 34 اتهام کیفری است. 19 ساعت بعد اما، او یک دونالد ترامپ متفاوت بود که به مدت 33 دقیقه در لابی برجی که نام او را بر روی خود دارد، سخنرانی کرد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، او با برداشتن یک تکه کاغذ برای خواندن اعداد جمع آوری کمک مالی کمپین از زمان صدور حکم (39 میلیون دلار در 10 ساعت) گفت: «اجازه دهید خبر خوب را به شما بدهم.» و پرسید «آیا کسی دیلی میل را می‌خواند؟»

ظاهراً این نشریه نظرسنجی جدیدی منتشر کرده بود مبنی بر این که «رتبه ترامپ در 12 ساعت گذشته 6 امتیاز افزایش داده است.» آمریکایی‌ها هنوز در حال پردازش اخبار تکان دهنده محکومیت ترامپ در روز جمعه بودند. اما خود او که نامزدی با شخصیت غیرمعمول و گاه روانی غیرقابل نفوذ بود، به نظر می‌رسید که مایل است رو به جلو حرکت کند و روحیه‌اش ظرف یک روز از حالت افول به سرکشی تغییر کرده بود.

این که او به پناهگاه مرمرینش برگشته بود البته کمکش کرد. اریک و لارا ترامپ، پسر و عروسش، پشت یک طناب مخملی قرمز با ده‌ها حامی (که بسیاری از آنها در ساختمان کار می‌کنند) ایستادند. کارمندان فروشگاه گوچی در لابی ساختمان صورت خود را به شیشه فشار می‌دادند و این نمایش را مشتاقانه نگاه می‌کردند. افسران پلیس شهر نیویورک با کلاه و پیراهن‌های سفید در اطراف می‌چرخیدند. دربانی با کت و شلوار سه تکه و پاپیون با علاقه مراسم را تماشا می‌کرد و جنگلی از دوربین‌ها و دکل‌های نورپردازی به سمت ترامپ بود.

بیرون، یک پرچم «ترامپ یا مرگ 2024»، در مقابل فروشگاه پرادا در سراسر خیابان به اهتزاز درآمده بود.

شاید از زمانی که ترامپ در سال 2017 با خبرنگاران در مورد راهپیمایی نژادپرستان سفیدپوست در شارلوتزویل ویرجینیا بحث کرد، چنین هیجانی در این لابی وجود نداشت. این مکان قابل اعتمادترین پناهگاه ترامپ بوده است. او مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 خود را از اینجا آغاز کرد.

بنابراین به نظر می‌رسید که او، اگر نه در اوج خود، اما در صبح جمعه تا حدودی احیا شده است. ترامپ گفت: «فکرش را بکنید. تا آنجا که مربوط به خود محاکمه است، خیلی ناعادلانه بود.»

ترامپ، ۷۷ ساله، متهم شده بود پرداخت پول در ازای سکوت استورمی دانیلز، پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، را پنهان کرده است. او در هر ۳۴ فقره مورد اتهامی این پرونده، مجرم شناخته شده است.