به گزارش اکوایران، روز جمعه هیئت منصفه دادگاه دونالد ترامپ گفت که او باید 83.3 میلیون دلار غرامت به ای‌جین کارول بپردازد، مبلغی چشمگیر که شدیدترین شکست قانونی را برای رئیس جمهور سابق که اکنون درگیر چندین پرونده کیفری و مدنی در زمان مبارزات انتخاباتی برای کاخ سفید است، رقم زده است.

این دومین بار است که هیئت منصفه برای ای‌جین کارول میلیون‌ها دلار غرامت از طرف ترامپ در نظر گرفته است. او تصمیم روز جمعه را به عنوان «شکست بزرگی برای هر زورگویی که تلاش کرده یک زن را زیر دست نگه دارد.» ستود.

رئیس جمهور سابق در زمان قرائت حکم حضور نداشت و حوالی ساعت 4 بعد از ظهر دادگاه منهتن را ترک کرد. ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی این حکم را «کاملا مضحک» خواند.

کارول، ستون‌نویس سابق یک مجله، مدعی شده بود که ترامپ در اواسط دهه 1990 در یک فروشگاه بزرگ به او تجاوز کرده و پس از رد ادعای کارول، به او افترا زده است.

وکیل او به اندرسون کوپر، خبرنگار سی‌ان‌ان گفت که کارول «بیش از حد خوشحال» است و احساس می‌کند که امروز عدالت را از هیئت منصفه و دادگاه دریافت کرده است.

روبرتا کاپلان در پاسخ به این سوال که کارول به این حکم چگونه واکنش نشان داده است، گفت: «صفتی برای توصیف حال او ندارم. او بسیار خوشحال است. پس از رای دادگاه گریه کرد. کارول احساس می‌کند که امروز از هیئت منصفه و دادگاه عدالت را دریافت کرده است. و احساس می‌کند که واقعاً از هر زنی که به او افترا زده‌اند، به او لگد زده‌اند، او را ساکت کرده‌اند، دفاع کرده است.»

کاپلان در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم او احساس می‌کند واقعا نقشی در بهبود اوضاع برای زنان در همه جا ایفا کرده است.»