به گزارش اکوایران، نیکی هیلی به دنبال این است که روز سه‌شنبه در نیوهمپشایر برخلاف انتظار دیگران پیروز شود. او بالاخره در رقابت تن به تن با رئیس‌جمهور سابق، ترامپ که مدت‌ها اشتیاقش را داشت در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری شرکت خواهد کرد.

نظرسنجی دفتر مرکزی هیل نشان می‌دهد که هیلی با 35.09 درصد از ترامپ با 47.6 در نیوهمپشایر عقب افتاده است، آماری که نشان‌دهنده رقابت دشواری است که او در پیش دارد.

اما کمپین انتخاباتی سفیر سابق سازمان ملل می‌گوید که پس از خروج دی‌سانتیس در روز یکشنبه، بیش از 500,000 دلار در 24 ساعت پول جمع کرده است.

تیم او نشان داده که قصد دارد حتی با احتمال کسب مقام دوم در نیوهمپشایر، به سمت کارولینای جنوبی حرکت کند، که می‌تواند نبردی را در ایالت محل زندگی فرماندار سابق ایجاد کند.

در یادداشتی که روز دوشنبه منتشر شد، شرکت حامی هیلی اس‌اف‌ای استدلال کرد که رسانه‌های خبری و طبقه سیاسی آخرین رقیب واقعی حزب جمهوری خواه ترامپ در رقابت را دست کم می‌گیرند.

در این یادداشت آمده است: «تا پایان این رقابت زمان زیادی مانده است، اما اگر کانال را به فاکس نیوز یا سی‌ان‌ان تغییر دهید، این را متوجه نمی‌شوید. علیرغم کوبیدن مداوم بر طبل اعلام به اصطلاح نفرت خود از دونالد ترامپ، رسانه‌ها از او سیر نمی‌شوند.

بین پوشش جز به جز هر کاری که او انجام می‌دهد و اشتیاق بیش از حد آنها برای پایان دادن به رقابت برای حزب جمهوری‌خواه در سال 2024 پس از رای‌گیری در آیووا، علی‌رغم شب متوسط ​​ترامپ (طبق استانداردهای یک رئیس‌جمهور) در میان مشارکت کم مردم آیووا، واضح است که واشنگتن و نیویورک منفعتی دارد که بخواهد ترامپ را به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه تاجگذاری کند.»

هیلی این احساس را در حین مبارزات انتخاباتی در سراسر ایالت نیوهمپشایر در آستانه انتخابات مقدماتی تکرار کرد.

او به حامیانش گفت: «من تمام نخبگان سیاسی را تماشا کرده‌ام، دیروز و امروز، کل نخبگان رسانه‌ای را تماشا کرده‌ام، دیروز و امروز که می‌گویند برای حمایت از دونالد ترامپ باید به نفع کشور کنار بکشم.»

متحدان هیلی همچنین از زمانی که دی‌سانتیس از رقابت خارج شد، استدلال کردند که بسیاری از حامیان فرماندار فلوریدا به سمت او جذب خواهند شد و اشاره کردند که حامیان دیسانتیس به دنبال جایگزینی برای ترامپ بودند و هیلی تنها جایگزین ترامپ است که باقی مانده است.

با این حال، این ‌وضعیت هنوز در نظرسنجی ظاهر نشده است. بر اساس نظرسنجی مرکز نظرسنجی دانشگاه نیوهمپشایر که روز یکشنبه منتشر شد، 62 درصد از حامیان دی‌سانتیس گفتند که از ترامپ به عنوان نامزد دوم خود حمایت خواهند کرد، در حالی که تنها 30 درصد از حامیان دی‌سانتیس در مورد هیلی همین را گفتند.

دن ابرهارت، یکی از اهداکنندگان پول به دی‌سنتس، این نظریه را که حامیان فرماندار به سمت هیلی گرایش پیدا خواهند کرد، «روایتی نادرست» خواند.

ابرهارت گفت: «ران دیسانتیس می‌خواست ترامپی بدون دراما یا محافظه‌کاری منسجم‌تر باشد. نیکی هیلی بیشتر بدون دراما است، اما راست میانه است و ماگا نیست.»

او افزود: «این یک خیال واهی است.»

در یک گردهمایی انتخاباتی، حامیان هیلی یک روز پس از انتخابات مقدماتی ابراز خوش‌بینی کردند.

سیندی هس، یکی از حامیان نیوهمپشایر هیلی، گفت: «من فکر می‌کنم او خوب عمل خواهد کرد. حتی اگر دی‌سانتیس همچنان در رقابت بود، من معتقدم نیکی شتاب خوبی دارد تا فردا عالی عمل کند.»

کتی کوبک، یکی از حامیان هیلی در نزدیکی سنبورنتون، نیوجرسی، توضیح داد که چه چیزی برای هیلی در این ایالت می‌بیند.

کوبک گفت: «فکر می‌کنم رقابت خیلی نزدیک خواهد بود. وقتی با مردم صحبت می‌کنم، فکر می‌کنم مردم از حرف زدن درباره ترامپ خسته شده‌اند.»

با این حال، حتی متحدان هیلی اذعان دارند که پیروزی در نیوهمپشایر - که قطعی نیست - تضمین کننده یک نتیجه مطلوب در کارولینای جنوبی، جایی که او در نظرسنجی‌ها از ترامپ عقب‌تر است نخواهد بود.

الکس استرومن، استراتژیست جمهوری‌خواه از کارولینای جنوبی، گفت: «در حالی که من او را تشویق نمی‌کنم که از رقابت کنار برود و دوست دارم ادامه مبارزه او را تا همایش رسمی حزب ببینم، انتظار پیروزی در کارولینای جنوبی بدون پیروزی در نیوهمپشایر دشوار است.»