به گزارش اکوایران، بر اساس نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان که توسط دانشگاه نیوهمپشایر پس از پیروزی 30 امتیازی ترامپ در انتخابات آیووا در هفته گذشته انجام شد، ترامپ از حمایت 50 درصدی رای‌دهندگان احتمالی جمهوری‌خواه در این ایالت برخوردار است، در حالی که حمایت از نزدیک‌ترین رقیب او، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، نیکی هیلی، در نظرسنجی‌های 39 درصد است. هر دو از آخرین نظرسنجی سی‌ان‌ان در اوایل ژانویه، زمانی که ترامپ 39 درصد و هیلی 32 درصد را به دست آوردند، طرفدارانی پیدا کرده‌اند، زیرا میدان رقبای اصلی کوچک شده است. ترامپ و هیلی اکنون بالاترین سطح حمایت را در نظرسنجی یوان‌اچ درباره رقابت از سال 2021 دارند. اما دستاوردهای زیاد هیلی از اواخر تابستان گذشته برای رسیدن به ترامپ کافی نبوده است، زیرا شکاف بین آنها یک بار دیگر به دو رقمی افزایش یافته است.

به گزارش سی‌ان‌ان، نامزد دیگرجمهوری‌خواهان، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا روز یکشنبه اعلام کرد که به کمپین خود برای رسیدن به کاخ سفید پایان می‌دهد و از رئیس جمهور سابق حمایت می‌کند. او در این نظرسنجی تنها 6 درصد حمایت داشت، یعنی کمتر از 10 درصد حداقل حمایتی که برای به دست آوردن نمایندگان در آنجا بر اساس قوانین حزب جمهوری خواه نیاز داشت.

برای مخالفان ترامپ، نیوهمپشایر جایی در تقویم انتخابات مقدماتی به نظر می‌رسد که بهترین شانس را برای از متوقف کردن او در تلاش برای سومین نامزدی پیاپی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری داشت. این تنها ایالتی بود که نظرسنجی‌ها در آن به طور مداوم ترامپ را بدون حمایت اکثریت نشان می‌داد، و رای‌دهندگان اغلب بیشترین پذیرش را در برابر رقبای او نشان می‌دادند. اما این نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که محبوبیت ترامپ در میان حزب جمهوری‌خواه و تعهد حامیان او بیشتر از جذابیت رقبای اوست.

هیلی 58 درصد حمایت را در میان کسانی که به عنوان اعلام نشده ثبت نام کرده‌اند (اصطلاح نیوهمپشایر برای رأی دهندگان مستقل) و قصد دارند در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه رأی دهند، و 71 درصد در میان کسانی که خود را از نظر ایدئولوژیک میانه‌رو می‌دانند، دارد. او همچنین در میان رأی دهندگان دارای مدرک دانشگاهی از ترامپ جلوتر است (50 درصد هیلی تا 38 درصد ترامپ). اما هر یک از این گروه‌ها به تنهایی اقلیتی از رای‌دهندگان انتخابات اولیه حزب جمهوری‌خواه در نیوهمپشایر را تشکیل می‌دهند. 47 درصد ثبت‌نام نشده‌اند، 33 درصد فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند و از هر 10 نفر فقط 3 نفر خود را میانه‌رو توصیف می‌کنند.