به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان، روز دوشنبه با 48 درصد حمایت در یک نظرسنجی که نشان می‌دهد نیکی هیلی با 20 درصد آرا در جایگاه دوم قرار دارد، وارد انتخابات آیووا می‌شود.

نتایج نظرسنجی ان‌بی‌سی حاکی از مشکلات بیشتر برای ران دی‌سانتیس است که دو روز قبل از اولین رقابت نامزدهای جمهوری‌خواهان در کشور با 16 درصد به رتبه سوم سقوط کرد. فرماندار فلوریدا برای تقویت چالش خود با رئیس‌جمهور سابق، در حال نمایش قوی در آیووا است.

به گزارش بلومبرگ، در حالی که نظرسنجی هنوز در حال انجام بود، دمای زیر صفر برای دوشنبه شب در آیووا پیش‌بینی شد.

این نظرسنجی نشان دهنده کاهش جزئی از حمایت 51 درصدی ترامپ در آخرین نظرسنجی در دسامبر است. با این حال، پیشتازی ترامپ درست زیر لبه اکثریت است که نشان دهنده یک پیروزی بزرگ در آغاز رقابت‌های نامزدی ریاست‌جمهوری است.

این نظرسنجی به عنوان استاندارد طلایی در انتخابات آیووا در نظر گرفته می‌شود و برای چیدن صحنه برای رفتن به رویدادی کمک می‌کند که در آن برآورده کردن انتظارات و یا فراتر از انتظارات بودن می‌تواند تقریباً به اندازه خود نتیجه مهم باشد.

آن سلزر، یکی از مسئولان نظرسنجی گفت که عدم اشتیاق در میان حامیان هیلی «در لبه‌ی حیرت‌انگیز بودن» است.

حدود نیمی از حامیان ترامپ می‌گویند که به شدت مشتاق به حمایت از رئیس‌جمهور سابق هستند در حالی که فقط 9 درصد از حامیان هیلی این را گفتند.

ویوک راماسوامی تاجر اوهایویی با 8 درصد در جایگاه چهارم در آیووا قرار گرفت. نظرسنجی از 705 شرکت کننده احتمالاً جمهوری‌خواه در روزهای 7 تا 12 ژانویه انجام شد و دارای حاشیه خطای کلی مثبت یا منفی 3.7 درصد است.

این نظرسنجی در آخرین هفته پرآشوب مبارزات انتخاباتی انجام شد که به طوفان زمستانی ختم شد که بخش زیادی از ایالت را به تعطیلی رساند.

هیلی و دی‌سانتیس روز چهارشنبه در یک مناظره تلویزیونی توهین‌آمیز به مصاف هم رفتند.

ترامپ که اواخر روز شنبه وارد آیووا شد، بخش اعظم هفته گذشته را در دادگاه‌های واشنگتن و نیویورک گذراند و از خود در برابر اتهاماتی مبنی بر تلاش برای حفظ غیرقانونی قدرت پس از شکست در انتخابات 2020 و اتهام فریبکاری در اعلام ارزش دارایی‌های املاک و مستغلات خود، دفاع کرد.

عموما در انتخابات مقدماتی «سه نامزد برای خروج از آیووا وجود دارد.» اما امسال، حتی یک پیروزی محدود برای ترامپ، بر نفر سوم فشار می‌آورد تا از شرکت در رقابت‌های مقدماتی نیوهمپشایر در 23 ژانویه خارج شود تا رای ضد ترامپ تثبیت شود. هیلی اکنون در نظرسنجی‌های نیوهمپشایر از رئیس جمهور سابق تنها با 14 امتیاز عقب است.