به گزارش اکوایران، نیکی هیلی، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در نظرسنجی‌ها در ماه‌های اخیرعمدتاً به پشتوانه متخصصان تحصیل کرده، مرفه و حومه شهرها که بسیاری از آنها از لفاظی‌های تند و زننده دونالد ترامپ و مشکلات قانونی او خسته شده‌اند، صعود کرده است.

حامیان و مخالفان می‌گویند اگر فرماندار سابق کارولینای جنوبی بیش از این صعود کند و شانس واقعی برای شکست دادن ترامپ در رقابت نامزدی جمهوری خواهان در سال 2024 داشته باشد، باید ائتلاف را به سرعت گسترش دهد.

به گفته هشت نظرسنجی و استراتژیست که رویترز با آنها مصاحبه کرده است، این بدان معناست که او رای دهندگان بیشتری را که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، از طبقه متوسط ​​یا کارگر یا فاقد مدرک دانشگاهی هستند، جذب کند. 

قبل از شروع نامزدی جمهوری‌خواهان در آیووا در 15 ژانویه، هیلی به مناطقی در این ایالت که هواداران ترامپ در آن ساکن هستند سفر کرده است.

او همچنین در ماه نوامبر ائتلاف «کشاورزان برای نیکی» را راه‌اندازی کرد، در حالی که کمپین او و متحدانش امواج رادیویی را با تبلیغات در مناطق روستایی فرستاده‌اند تا بتوانند نام او را به رسمیت بشناسند و جذابیت او را گسترش دهند.

هیلی در انباری با تیرهای چوبی دست‌تراش در دریاچه اسپیریت و در رستورانی در دریاچه کلیر که در آن یک سر گاومیش کوهان‌دار سوار شده بزرگ بود صحبت کرد. هیلی در این ماه در مورد شهر کوچک کارولینای جنوبی که در آن بزرگ شده صحبت کرد.

هیلی به حضار در شهر سیو سنتر گفت: «منطقه‌ای که من در آن بزرگ شدم بسیار شبیه آیووا بود. من با بازی در یک مزرعه پنبه و در یک مزرعه لبنی بزرگ شدم.»

او به طور طولانی در مورد کاستی‌های سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی برای کهنه سربازان آمریکایی صحبت کرد، که به طور نامتناسبی جوابگوی آمریکایی‌های روستایی است. در حالی که او در ماه‌های اخیر انتقادات خود از ترامپ را تشدید کرده و گفته است که شیوه مدیریت او بیش از حد آشفته و تفرقه‌انگیز است که نمی‌تواند مؤثر باشد، اما رئیس‌جمهور سابق را زیاد مطرح نکرده است.