یک دموکرات شاد را تصور کنید. تمرکز کنید. شما می‌توانید این کار را انجام دهید. شاید بتوانید شادی شنبه پس از انتخابات 2020 را به یاد بیاورید که رسانه‌ها جو بایدن را پیروز اعلام کردند. و اگر خیلی به مغزتان فشار بیاورید، ممکن است حتی خاطره‌ای زودگذر از سرخوشی زمانی که باراک اوباما 12 سال قبل رئیس‌جمهور شد به ذهنتان خطور کند.

به گزارش تی‌ان‌آر، دموکرات‌ها امروز باعث می‌شوند حتی کاساندرا خوش‌بین به نظر برسد. هرگز در حافظه مدرن، اعضای یک حزب سیاسی که هم کاخ سفید و هم سنا را کنترل می‌کنند، اینقدر افسرده به نظر نمی‌رسیدند. حتی در دهه 1980، زمانی که دموکرات‌ها در سه انتخابات متوالی برای ریاست‌جمهوری شکست خوردند.

البته بیشتر این احساسات تیره و تار ناشی از وحشت مشروع درباره بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به کاخ سفید است. این بار ترامپ به وضوح اعلام کرده است که قصد دارد به جای اینکه فقط یک دیوانه در دفتر بیضی شکل کاخ سفید باشد، یک اقتدارگرای شایسته باشد که در محاصره چاپلوسان قرار دارد. ترامپ در هر حضور علنی این تصور را ایجاد می‌کند که در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود می‌خواهد قدرت صدور دستوراتی مانند «آن مرد را بیرون ببرید و به او شلیک کنید» را داشته باشد. با فرض اینکه ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخاب شود، سال 2024 به عنوان اولین انتخابات آمریکا با شعار «بله، این اتفاق اینجا می‌تواند بیفتد» شکل می‌گیرد.

با خطرات بسیار بالا، دموکرات‌ها به تلاش – و شکست – برای یافتن خوراکی عاطفی در نظرسنجی‌ها ادامه می‌دهند. اما ترامپ در 16 نظرسنجی از 21 نظرسنجی که در ماه گذشته انجام شد، از بایدن جلو بود.

توضیحات رایج در مورد مشکلات بایدن در صندوق رای‌گیری عامل ترس را تغذیه می‌کند؛ سن رئیس جمهور (81)، کاهش حمایت رای‌دهندگان سیاه پوست، نارضایتی در میان رای‌دهندگان جوان، و تشویق برانکس برای مدیریت اقتصاد.

اما - و پسر، این یک «اما»ی بزرگ است- نظرسنجی‌های بیش از 11 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری دقت یک کماندار چشم بسته را دارد. همانطور که جی الیوت موریس، تحلیلگر نظرسنجی ای‌بی‌سی در یک پست وبلاگی در ماه گذشته بیان کرد «نظرسنجی‌ها پیش‌بینی‌کننده نیستند - صراحتاً بگویم به هیچ‌وجه – در این فاصله زمانی قبل از انتخابات. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نظرسنجی‌های اولیه با افزایش قطبی‌سازی پیش‌بینی‌کننده‌تر شده‌اند، اما این برای ارائه نتیجه‌گیری برای آینده به اندازه کافی قوی نیست.»

حقیقت - که تقریباً هرگز در یک پنل کارشناس تلویزیونی که همه با یقین در آن صحبت می‌کنند نمی‌شنوید - این است که نتیجه انتخابات 2024 در این مرحله نامعلوم است. همانطور که شاخص‌های اولیه برای رئیس‌جمهور نگران‌کننده است، باید به خاطر داشت که انتخابات برای سه شنبه آینده برنامه‌ریزی نشده است.

در واقع، بایدن می‌تواند از جان پل جونز، قهرمان نیروی دریایی قرن هجدهم آمریکا الهام بگیرد، که گفته می‌شود در لحظه‌ای خطرناک اعلام کرد: «من هنوز شروع به جنگیدن نکرده‌ام.»

بدون گرفتار شدن در فانتزی‌های هواداری – مانند تصور کردن این که مردانی با کت‌های سفید ترامپ را در میان یکی از فحاشی‌های نامنسجمش با خود می‌برند – به راحتی می‌توان استدلال‌های متقاعدکننده‌ای برای انتخاب مجدد بایدن ساخت. (کمپین در مقابل نیکی هیلی پیچیده‌تر خواهد بود.)

خاطرنشان کردن این فاکتورهای طرفدار بایدن نباید به عنوان پیش‌بینی نتایج سال 2024 یا نقشه راه استراتژیک برای کمپین انتخاب مجدد رئیس‌جمهور در نظر گرفته شود. در عوض، فهرست زیر راه‌های قابل قبولی را نشان می‌دهد که محاسبات استراتژیک ممکن است قبل از نوامبر 2024 تغییر کند. لطفاً قبل از شروع تحقیق در مورد نحوه مهاجرت به نیوزیلند، این ارزیابی را به‌خاطر داشته باشید.

ما در مرحله آزمایشی کمپین انتخاب مجدد بایدن هستیم و تحقیقات در مورد پیام رسانی موثر احتمالا تا بهار ادامه خواهد داشت. Bidenomics تقریباً به اندازه خرید توییتر توسط ایلان ماسک شکست خورد. اما زمان زیادی برای رئیس‌جمهور و تیمش باقی مانده است تا برای انتخابات 2024 تجهیز مجدد کنند.

در حال حاضر، تقریباً همه در حزب دموکرات به علاوه کارشناسان لیبرال تئوری‌های خود را در مورد آنچه بایدن باید انجام دهد ارائه کرده‌اند. و البته راهکارهای پیشنهادی تا حدودی متناقض هستند. برای مثال، بایدن باید به سمت چپ بچرخد تا در مورد ناامنی‌های اقتصادی رای‌دهندگان طبقه کارگر صحبت کند و همزمان به مرکز و  در سمت امنیت مرزها و جرم و جنایت حرکت کند. شاید بیل کلینتون می‌توانست این شاهکار مثلث‌سازی را انجام دهد، اما بایدن – که یک شخصیت سیاسی به مراتب کمتر قانع‌کننده است – عاقلانه است که بر یک استدلال اساسی برای انتخاب مجدد تمرکز کند.

شاید پاسخ این باشد که کمپین را بر تهدید ترامپ علیه دموکراسی متمرکز کنیم. در دویست و پنجاهمین سالگرد امضای اعلامیه استقلال در سال 2026، آیا مردم آمریکا واقعاً خواهان رئیس‌جمهوری هستند که به شکستن قانون اساسی متعهد است؟ یا شاید بایدن فقط باید یک برنامه الهام‌بخش برای دور دوم ریاست‌جمهوری خود ارائه کند.

تبلیغات بی‌وقفه رای گیری در مسابقات اسب دوانی این واقعیت را نادیده می‌گیرد که مبارزات انتخاباتی مهم هستند و انگیزه انتخاب مجدد بایدن هنوز از دروازه شروع خارج نشده است. پس از انجام این کار، رقابت مستقیم با ترامپ احتمالاً مضامین کمپین را به سمت اصلی هدایت خواهد کرد. یک پیام قانع‌کننده در سال 2024 می‌تواند کار زیادی برای درمان رکود دموکرات‌ها انجام دهد.

برای دهه‌ها، جمهوری خواهان با وعده دادن به قضات دادگاه عالی که روزی رو علیه وید را لغو خواهند کرد، حمایت مسیحیان انجیلی را برای کاهش مالیات برای ثروتمندان به دست آوردند. در سال 2022، این وعده با تصمیم دابز محقق شد و جمهوری‌خواهان هنوز درگیر بزرگترین خطای سیاسی قرن حاضر هستند.

قدرت انتخاباتی اکثر رویدادهای لرزه‌ای با گذشت زمان از بین می‌رود. اما به نظر می‌رسد مبارزه برای حق سقط جنین استثنای آشکار است. ماه گذشته رای‌دهندگان در اوهایو (ایالتی که ترامپ در سال 2020 به راحتی آن را به دست آورد) با اختلاف 14 درصدی، حق سقط جنین را به قانون اساسی ایالت اضافه کردند. گلن یانگکین، فرماندار ویرجینیا - امید آینده جناح منطقی محاصره شده حزب جمهوری‌خواه - مجلس قانونگذاری ایالت را به دلیل حمایت از ممنوعیت 15 هفته‌ای سقط جنین از دست داد.

مهم نیست که ترامپ در سال 2024 چقدر فریبکارانه تلاش می‌کند تا این موضوع را کنار بگذارد، دموکرات‌ها با صدای بلند و پیوسته به رای‌دهندگان یادآوری می‌کنند که او سه قاضی دیوان عالی را منصوب کرد که به حذف حق قانونی سقط جنین رای دادند. امکان ممنوعیت ملی سقط جنین، در صورتی که جمهوری خواهان کاخ سفید و کنگره را کنترل کنند، که یک احتمال متمایز است، بدون شک موضوع اصلی در طول مبارزات انتخاباتی خواهد بود. و تداوم تعصب فرماندارانی مانند ران دیسانتیس و قانونگذاران ایالتی جناح راست، تضمین می‌کند که سقط جنین نه تنها در سرفصل اخبار در سرتاسر سال 2024 خواهد بود، بلکه در برخی ایالت‌ها نیز به معنای واقعی کلمه در رای‌گیری خواهد بود.

سخت‌ترین چیزی که می‌توان در سال 2024 معلول کرد، پیامدهای انتخاباتی محاکمه ترامپ است. پرونده فدرال علیه ترامپ به دلیل تلاش برای براندازی انتخابات 2020 قرار است در اوایل ماه مارس به دادگاه کشیده شود. در همین حال در جورجیا، فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، تاریخ شروع 5 آگوست را برای محاکمه در مورد دخالت در انتخابات پیشنهاد کرده است که قرار است تا سال 2025 برگزار شود. آتلانتا ژورنال کانستتوشن هفته گذشته پرسید که آیا در نوامبر اعضای هیئت منصفه در دادگاه ترامپ «برای متهم رای خواهند داد یا علیه او؟»

نظرسنجی‌ها به طور مداوم از رای‌دهندگان پرسیده‌اند که آیا محکومیت ترامپ باعث تغییر رای آنها در سال 2024 می‌شود یا خیر. نتایج متفاوت بوده است. یک نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که 34 درصد از رای‌دهندگان مستقل و 17 درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه گفتند که حکم مجرمیت بر رای آنها «تاثیر» خواهد گذاشت.

اما یک نظرسنجی جدید وال استریت ژورنال نشان داد که بایدن تنها یک امتیاز از ترامپ در میان رای دهندگان پیشی خواهد داشت، حتی اگر او در روز انتخابات مجرم شناخته شود. نظرسنجی‌های اوایل نوامبر نیویورک تایمز/ کالج سینا - که با نشان دادن پیشتازی ترامپ از بایدن در پنج ایالت از شش ایالتی که رقابت در آن‌ها نزدیک است، دموکرات‌ها را به وحشت انداخت - با یک هشدار همراه بود. همانطور که تایمز می‌گوید «اگر رئیس‌جمهور سابق مجرم شناخته و محکوم شود، حدود ۶ درصد از رأی‌دهندگان در آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین می‌گویند که رأی خود را به آقای بایدن تغییر می‌دهند.»

مطمئناً، رای‌دهندگان همیشه پیش‌بینی کننده قابل اعتمادی برای رفتار آینده خود نیستند. ترامپ با فریادهای ترحم برانگیزش درباره «پرونده سازی» و «توطئه بایدن»، ممکن است تقریباً همه جمهوری‌خواهان را متحیر کند تا پس از محکومیت به او بچسبند. اما تصور اینکه یک رای دهنده که هنوز تصمیمش را نگرفته است در ویسکانسین یا آریزونا اعلام کند «من به سمت بایدن متمایل شده بودم، اما این حکم هیئت منصفه واقعاً باعث شد عظمت ترامپ را درک کنم.» سخت است.

یکی از شادی‌های مهم سال‌های بایدن که از آن قدردانی نشده است این است که مجبور نیستیم ترامپ را به صورت روزانه تماشا کنیم. گردهمایی‌های انتخاباتی توام با کج خلقی او به ندرت برگزار می‌شود. نوشته‌های همراه با غلط املایی و با حروف بزرگ عجیب او به شبکه اجتماعی تروث محدود می‌شود. تصمیم ترامپ برای تحریم مناظره‌های جمهوری‌خواهان حتی به هیلی و دیسانتیس اجازه می‌دهد وانمود کنند که این یک رقابت عادی برای ریاست‌جمهوری است.

حضور پنهان کنونی ترامپ در زندگی عمومی به برخی از رای‌دهندگان علاقه‌مند اجازه می‌دهد تا خاطرات مبهم از یک اقتصاد پررونق با تورم اندک در دوران ریاست‌جمهوری او پرورش دهند. آن‌چه فراموش شده نفرت است؛ ترامپ ادعا کرد که در تظاهرات ملی‌گرایان سفیدپوست در شارلوتسویل در سال 2017 «افراد بسیار خوبی در هر دو طرف» حضور داشتند. همچنین اظهارات عجیب او مانند پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر اینکه تزریق سفید کننده ممکن است راهی برای مبارزه با کووید  باشد به فراموشی سپرده شده است. در همین حال، بسیاری از جمهوری‌خواهان برای منزه جلوه دادن شورش 6 ژانویه تلاش زیادی می‌کنند، بنابراین به عنوان یک تور میهن‌پرستانه خودگردان در کنگره به تصویر کشیده می‌شود.

همه اینها زمانی تغییر می‌کند که ترامپ بالفعل نامزد جمهوری‌خواهان شود. ناگهان، رای دهندگان بلاتکلیف ممکن است به یاد بیاورند که ترامپ حتی از یک در چرخان در یک خانه خالی از سکنه هم گیج‌تر است. شاید چنین رأی‌دهندگانی حتی نگران این باشند که شاید رمزهای هسته‌ای ایالات متحده نباید در دست مردی با خلق و خوی ناپایدار ترامپ باشد. هنگامی که ترامپ به صحنه مرکزی بازگردد، امیدواریم رای‌دهندگانی که تردید دارند متوجه شوند که سخنرانی‌های او تیره‌تر شده و پست‌هایش در رسانه‌های اجتماعی زهرآگین‌تر و آشفته‌تر شده‌اند.

تحت این سناریو، هیچ اتفاق چشمگیری برای تغییر محاسبات سیاسی رخ نمی‌دهد. بایدن فقط به پیشروی ادامه می‌دهد. کاهش تورم و قیمت گاز ادامه دارد. تعداد مشاغل همچنان زیاد است. صلح ناآرام در غزه به طور چشمگیری هزینه سیاسی حمایت بایدن از اسرائیل را در بین رای دهندگان جوان کاهش می‌دهد. بایدن همچنین با وجود مخالفت دادگاه عالی محافظه‌کار، اعتبار فزاینده‌ای برای طرح‌هایی مانند کاهش بدهی وام‌های دانشجویی دریافت می‌کند.

تعداد تاییدیه بایدن در تمام سال 2024 به آرامی افزایش می‌یابد. رئیس جمهور هرگز به سطح محبوبیت قرن بیستم دست نمی‌یابد، اما به نظر می‌رسد انتخاب مجدد با 45 درصد محبوبیت در نوامبر آینده بسیار دست یافتنی‌تر باشد.

اما اگر بایدن همچنان در نظرسنجی‌های ایالت‌های مهم در اواخر اکتبر از ترامپ عقب باشد، شاید بتواند اتفاقی برعکس آنچه برای هیلاری افتاد را رقم بزند. در تصویری آینه‌ای از نتایج سال 2016، زمانی که کلینتون تقریباً در همه جا شکست خورد، بایدن این بار تقریباً در هر ایالت مهم با اختلاف بسیار زیاد پیروز خواهد شد.

اگر بایدن اینگونه نظرسنجی‌ها را به چالش بکشد، محکومیت بسیاری از میهن‌پرستان جناح راست را ثابت می‌کند. زیرا چنین پیروزی نجات‌بخش دموکراسی به طور قطع ثابت می‌کند: خدا واقعاً در کنار ماست.