به گزارش اکوایران، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی را «سیاستمداری فاقد صراحت لهجه» نامید. هیلی نیز گفت که کمپین دیسانتیس «در حال انفجار است.»

دو جمهوری‌خواه که برای تبدیل شدن به گزینه اصلی در مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری 2024 این حزب رقابت می‌کنند، چهارشنبه شب در مناظره‌ای که توسط سی‌ان‌ان در دموین برگزار میشد حملاتی را نسبت به یکدیگر انجام دادند.

اما آنها تا حد زیادی ترامپ را نادیده گرفتند، کسی که در آیووا و نظرسنجی‌های اولیه حزب جمهوری‌خواه برتری زیادی دارد. این مناظره ساعاتی پس از اینکه یکی دیگر از رقبای انتخابات سال 2024، کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی، از رقابت کنار رفت برگزار شد.

دیسانتیس تا حد زیادی به سوابق خود به عنوان فرماندار فلوریدا پرداخت و استدلال کرد که او سابقه‌ای در دستیابی به اولویت‌های محافظه‌کارانه در آنجا ایجاد کرده است. هیلی که در سال 2017 دفتر فرمانداری را ترک کرد و سپس سفیر ترامپ در ایالات متحده در سازمان ملل شد، رویکردی آینده‌نگر داشت.

در جریان درگیری بر سر نقش ایالات متحده در حمایت از اوکراین در جنگش علیه روسیه، دیسانتیس گفت که هیلی معتقد است «ما به نوعی جهانی‌گرا هستیم و منابع نامحدودی داریم.» هیلی با انتقاد شدید از شکست کمپین دی‌سانتس تا به امروز در برآورده کردن انتظارات پاسخ داد.

هیلی گفت: « او بیشتر برای هواپیماهای شخصی پول خرج کرده است تا برای تبلیغات. اگر نمی‌توانید یک کمپین را مدیریت کنید، چگونه می‌خواهید یک کشور را اداره کنید؟» دو نامزد بر سیاست‌های ضد مهاجرت خود نیز تاکید کردند. هیچ یک از این دو جمهوری‌خواه نگفته‌اند که به افرادی که به طور قانونی وارد کشور نشده‌اند اجازه خواهند داد در ایالات متحده باقی بمانند.

دیسانتیس گفت: «تعداد افرادی که در زمان ریاست‌جمهوری من عفو ​​خواهند شد صفر است». هیلی نیزگفت: «شما باید آنها را اخراج کنید». هر دو همچنین از ترامپ به خاطر عدم تکمیل دیوار در مرز جنوبی آمریکا انتقاد کردند. 

در حالی که هیلی و دی‌سانتس مناظره‌ای آتشین داشتند دونالد ترامپ همچنان با اختلاف در نظرسنجی‌ها پیش است.