به گزارش اکوایران، بنا به اطلاعیه شماره 2 و پیرو تصویب پیشنهاد‌های ستاد انتخابات ریاست جمهوری رسانه ملی در کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات، علاوه بر برنامه‌های زنده، تهیه دو مستند تلویزیونی ۳۰ دقیقه‌ای، دو مستند رادیویی ۳۰ دقیقه‌ای و نیز ۳۱ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای رو به دوربین برای گفت‌وگو با مردم هر یک استان‌های کشور از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری است.

در این اطلاعیه آمده، در صورت تمایل به استفاده از این ظرفیت‌ها لازم است از زمان باقیمانده تا آغاز فرصت قانونی تبلیغات برای تهیه و ضبط این برنامه‌ها استفاده کنند.

با توجه به این فرصت زمانی محدود پیشنهاد ستاد انتخابات رسانه ملی به نامزد‌های محترمی که امکان حضور خود در عرصه رقابت انتخابات را زیاد می‌دانند این است که از هم اکنون برای آماده سازی برنامه‌های ضبطی یاد شده اقدام کنند.

زمان‌بندی برنامه‌ها را قرعه مشخص می‌کند

هفته گذشته نیز، اطلاعیه شماره 1 این ستاد منتشر شد که از برگزاری قرعه‌کشی برای تعیین زمان بندی تولید و پخش برنامه‌های تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بلافاصله پس از اعلام فهرست نهایی نامزدهای محترم با حضور نمایندگان آنها در سازمان صداوسیما خبر داده بود.

بنا به این اطلاعیه، ستاد انتخابات سازمان همچنین یک کانال اختصاصی را در سامانه تلوبیون برای پخش برنامه‌های زنده و ضبطی به هر یک از نامزدها اختصاص خواهد داد.

 با توجه به این که براساس قانون، نظارت بر برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزدها اعم از ضبطی و زنده به کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سپرده شده، کلیه برنامه‌های ضبط شده نامزدها باید در موعد مقرر که متعاقبا اعلام می‌شود، تحویل این کمیسیون شود.

برگزاری مناظره‌ها قطعی است

روز گذشته نیز، محمدباقر اعلمی، دبیر ستاد انتخابات سیما جزئیاتی از برنامه‌های تبلیغاتی، درباره مناظره‌ها شرح داد.

او درباره تعداد صندلی‌ها در مناظره‌های انتخاباتی و اینکه گفته شده برای ۸ نفر صندلی‌ها تدارک دیده شده گفته، «تعداد صندلی‌ها قطعی نشده است، ما تعداد را باز نگه داشته‌ایم تا ببینیم برای چند نفر باید صندلی‌ها تدارک دیده شود. ما این آمادگی را داریم که برای هر تعدادی که شورای نگهبان تأیید کند فضای مناظره هم به همان تعداد در نظر گرفته شود.»

اعلمی در رابطه با اخباری که هر از گاهی درباره با لغو مناظره‌ها منتشر می‌شود گفته «مناظره‌ها قطعی شده است و به صورت زنده برگزار می‌شود.»

همچنین به گفته وی، دکور مناظره‌ها در در استودیو اصلی سازمان در استودیو شماره ۱۱ در حال آماده سازی است.

انتخاب سه گزینه‌ برای مجری‌گری در مناظره‌ها 

او درباره مجریانی که به عنوان مجری مناظره‌ها مطرح می‌شود گفت: این‌ها گمانه زنی است، اما مجری به زودی مشخص می‌شود و در حال حاضر سه نفر به عنوان گزینه‌های اصلی مناظره‌ها مطرح هستند.

وی درباره دیگر برنامه‌های انتخاباتی افزود: همه نامزد‌ها گفت و گوی تلویزیونی دارند، میزگرد‌هایی هم در تدارک هستیم که با حضور کارشناسان برگزار شود و نامزد‌ها گفتگو‌هایی هم به صورت مستقیم با دوربین دارند.

خبر مرتبط
دبیر ستاد انتخابات سیما: تعداد صندلی‌ها قطعی نشده است/ برگزاری مناظره‌ها به صورت زنده

اکوایران: دبیر ستاد انتخابات ریاست جمهوری سیما درباره اتفاقات این روز‌های ستاد سخن گفت و به برخی از این حواشی پاسخ داد.