به گزارش اکوایران، اعلام حمایت از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یا تایید آن‌ها از طرف چهره‌های برجسته در دنیای سیاست یا در میان مشاهیر، می‌تواند روی نتیجه انتخابات اثرگذار باشد. این اقدام حتی می‌تواند روی روایت رسانه‌ها هم تاثیر زیادی بگذارد.

افراد مختلف از طریق اعلام حمایت خود، به جریان انتخابات سیگنال می‌دهند و مسیر جدیدی برای آن تعیین می‌کنند.

اعلام حمایت یا تایید نامزدها، الزاما از طرف چهره‌های سیاسی نیست. این اقدام می‌تواند از طرف منابع مختلفی صورت بگیرد. برای مثال، گاهی اوقات چهره‌های مذهبی می‌توانند از طریق اعلام حمایت خود، روی نتیجه انتخابات اثر بگذارند.

مشاهیر و چهره‌های فرهنگی هم می‌توانند از طریق اعلام حمایت خود از نامزدها، طرفداران خود را وارد جمعیت رای‌دهندگان به آن شخص کنند.

در آمریکا، مرسوم است که برخی از رسانه‌های جریان‌ساز مانند نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست از طریق اعلام حمایت از یکی از نامزدها، جریانی رسانه‌ای شکل دهند و به این ترتیب روی نظرات و درک رای‌دهندگان هم اثر بگذارند.

این امکان وجود دارد که رهبران خارجی و سیاستمداران از کشورهای دیگر هم حمایت خود را از یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری درون کشوری دیگر اعلام کنند. برای مثال بسیاری از سیاستمداران اروپایی در حال حاضر حمایت خود را از جو بایدن اعلام کرده‌اند. آن‌ها در سال ۲۰۲۰ هم در نبرد میان دونالد ترامپ و جو بایدن، حمایت خود را از بایدن اعلام کرده بودند. چنین حمایتی می‌تواند به رای‌دهندگان این سیگنال را بدهد که این نامزد، در زمینه سیاست خارجی و بین‌المللی، عملکرد موفق‌تری خواهد داشت.

به صورت کلی می‌توان گفت اعلام حمایت از هر یک از نامزدها در فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری، اعتباری را برای آن نامزد فراهم می‌آورد و احتمال رای آوردنش را در میان جمعیت رای‌دهندگان افزایش می‌دهد.

در ویدیوی بالا به برخی از مهم‌ترین اعلام حمایت‌ها در تاریخ پرداخته شده و نتیجه حاصل از آن‌ها هم آورده شده است.