به گزارش اکو ایران، تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری از طریق کانال‌های مختلف از جمله صداوسیما و حضور در میتینگ‌های مختلف ادامه دارد. تبلیغاتی که روز ششم تیرماه تمام می‌شود. پس از یک روز ممنوعیت تبلیغات هم در روز هشتم تیرماه، رأی‌گیری انجام می‌شود.

طبق جدول برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در صدا و سیما، امروز نوبت میزگرد سیاسی مسعود پزشکیان است. نهمین روز تبلیغاتی رادیوتلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری امروز از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۰۰ با حضور پزشکیان در برنامه «میزگرد سیاسی» شبکه سه سیما شروع می‌شود.

همراهی ظریف با پزشکیان در صداوسیما

پس از حواشی روزهای اخیر درباره همراهی محمدجواد ظریف در فعالیت‌های انتخاباتی پزشکیان، حالا ظریف با انتشار پستی در شبکه ایکس این خبر را تائید کرد. ظریف نوشت که امروز ساعت ۱۴:۳۰ همراه پزشکیان در برنامه میزگرد سیاسی شرکت می‌کند.

همچنین ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۰۰ نخستین مستند تبلیغاتی مسعود پزشکیان از شبکه اول سیما روی آنتن خواهد رفت و ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۷:۳۰ نیز مستند سعید جلیلی از همین شبکه پخش خواهد شد.

در ادامه برنامه‌های امروز نیز مصطفی پورمحمدی از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ در برنامه «میزگرد فرهنگی» شبکه دو سیما پاسخگوی سوالات کارشناسان است.

اولین برنامه «بدون تعارف» ویژه نامزد‌های ریاست‌جمهوری نیز با حضور محمدباقر قالیباف از بخش خبری ۲۰:۳۰ (۲۰:۴۵ تا ۲۱) پخش می‌شود. برنامه میزگرد اقتصادی شبکه یک هم از ساعت ۲۲:۴۵ تا ۲۴:۰۰ میزبان آقای علیرضا زاکانی خواهد بود.

از سوی دیگر، با پایان یافتن دور اول حضور نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه «گفتگوی ویژه خبری»، سری دوم این برنامه هم از ساعت ۲۲ امشب به مدت ۴۵ دقیقه روی آنتن شبکه خبر می‌رود و در دومین برنامه از سری دوم، طبق ترتیب دور قبل، محمدباقر قالیباف مهمان این برنامه می‌شود.

دفتر روحانی: فرصت پاسخگویی را فراهم کنید

شب گذشته، اولین برنامه مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. مناظره‌ای که حواشی بسیاری به دنبال داشت. دفتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق در نامه‌ای خطاب به رئیس صداوسیما نوشت که فرصت پاسخگویی را فراهم کنید. 

دفتر هفتمین رئیس‌جمهور ایران در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما، خواستار تخصیص فرصت پاسخ به ادعاها و اتهامات برخی داوطلبان در جریان میزگردها و اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، علیه دکتر حسن روحانی و دولت ایشان شد.

جای خالی محیط زیست در برنامه‌های نامزدها

برخی هم از جای خالی موضوعات محیط‌ زیستی در میان برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم گفتند. سید محمد مجابی، قائم مقام اسبق وزیر جهاد کشاورزی به خبرآنلاین گفت: «تنها از زبان یکی دو کاندیدا، دغدغه‌هایی در حوزه محیط زیست و البته آب را شنیدم، اما تا امروز ندیدم که کسی برنامه مدون داشته باشد که قصد دارد چگونه بحران آب را حل کند.»

او گفت: «بدون آب، توسعه‌ای در کشور متصور نیست. انتخابات ریاست جمهوری فرصت بسیار مناسبی است تا توجه مردم به مسائل کلان کشور جلب شود و کاش این اتفاق بیفتد تا مردم عمد‌ ‎ترین مشکلات