به گزارش اکوایران، چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شد تا روز جمعه 15 تیر شاهد رقابت بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برای کسب صندلی ریاست جمهوری باشیم.

تضمین توییتری پزشکیان، ظریف و آذر جهرمی

امروز اکانت مسعود پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تضمین می‌دهم که تمام دولت در برابر گشت‌های اجباری، فیلتر کردن و فیلترشکن بازی و فشار‌های بیرونی در همه جلسات و تمام قد بایستد».

این توییت پاسخی بود که توییت حسین جنتی شاعر مشهوری که به خاطر شعرهای اعتراضی سال‌های اخیرش شناخته می‌شود. 

پیش‌تر جنتی خطاب به پزشکیان نوشته بود: «یک: تضمین می‌دهم گشت ارشاد از خیابان جمع شود. دو: تضمین می‌دهم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی برداشته شود. سه: تضمین می‌دهم اگر فشاری به دولت آوردند تا مقابلِ خواست مردم بایستد آن را صریح افشا کنم. آقایان پزشکیان، ظریف و جهرمی زیر این نوشته را امضا کنند و انگشت بزنند من رای می‌دهم.»

محمدجواد ظریف هم به این توییت واکنش نشان داد و نوشت: «سلام، تضمین می‌دهم که پزشکیان راستگو و شجاع است و در برابر این کژفهمی‌ها و کژتابی‌ها ایستاده و خواهد ایستاد. ۱۵ تیر به آینده رای می‌دهیم»

واکنش محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات نیز از این قرار بود: «بنده هم به راستگویی، صداقت و شجاعت دکتر مسعود پزشکیان شهادت می‌دهم و آن را ضمانت می‌کنم. برای دفاع از مظلومین، یک یاحسین دیگر»

طیب‌نیا وارد کارزار انتخاباتی پزشکیان شد

یکی از اتفاقات مهم امروز حمایت علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد در دولت اول روحانی از مسعود پزشکیان بود. 

به‌خاطر تورم پایین و آرام دوره اول روحانی طیب‌نیا وزیر خوش‌نامی شد. آن دوره تورم از ۳۴ درصد به ۹.۷ درصد رسید. این اتفاق موجب شد که این اقتصاددان به عنوان یکی از موفق‌ترین وزرای اقتصادی نیم قرن اخیر شناخته شود. طیب‌نیا در ویدیویی حمایت خود از پزشکیان و قبول فرماندهی اقتصادی را تایید کرد. 

در این میان عبدالله رمضان زاده سخنگو و دبیر هیات دولت اصلاحات نیز از پیوستن طیب‌نیا به تیم پزشکیان ابراز امیدواری کرده و آن را مهمترین قدم برای کنترل تورم فاجعه‌بار کنونی در دولت آینده دانسته است. 

تلاش جلیلی از بازار تا نمایندگان سابق مجلس

امروز دو کاندید ریاست جمهوری فعالیت‌های تبلیغاتی خود را ادامه دادند و سعید جلیلی ظهر امروز به بازار تهران رفت و بعد از آن در جمع نمایندگان و ادوار مجلس حاضر شد و سخنرانی کرد.

از برنامه‌های امروز مسعود پزشکیان حضور او در حرم حضرت عبدالعظیم بود.

واکنش پسر دهقان فداکار به مسعود پزشکیان

 پزشکیان دیروز در توئیتی نوشته بود: قطارِ ایرانِ ما به دهقانان فداکاری چون شما نیاز دارد. افراد داخل قطار را صدا کنید، صدای ما را به گوش همه برسانید، دلایل و نشانه‌ها برای خطر برخورد با ایده‌های خطرناک بسیار است و اگر یکی نشویم آینده ایران در خطر است.

جالب اما آن‌که این پیام پزشکیان امروز واکنش پسر دهقان فداکار را در پی داشت و او در پیامی ویدیویی گفت که خانوادگی همه به آقای جلیلی رای می‌دهیم. 

شکایت بیژن زنگنه از جلیلی و زاکانی

امروز بیژن نامدار زنگنه در توئیتر خود خبر از شکایت از جلیلی و زاکانی به دلیل افترا و اهانت داد. این شکایت پس از مطرح شدن پرونده کرسنت در مناظرات تلویزیونی و بحث‌‌هایی درباره آن انجام شد. 

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت سابق در توییتر خود نوشت: درخواست از ⁧دادستان⁩ محترم تهران برای⁧ تعقیب کیفری⁩ آقایان ⁧زاکانی⁩ و ⁧جلیلی⁩ به دلیل افترا، اهانت، نشر اکاذیب و توهین در مناظره‌های‌ انتخابات ریاست جمهوری.