به گزارش اکوایران، نخستین مناظره ریاست‌جمهوریِ آمریکا میان دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها به میزبانی سی‌ان‌ان برگزار شد.

مناظره ترامپ و بایدن به تیتر اصلی رسانه‌های جهان در جمعه هفته گذشته تبدیل شد. تقریبا همه رسانه‌ها و تحلیل‌گران یک‌صدا بر این باور بودند که بایدن عملکردی بسیار ضعیف در این مناظره از خودش به نمایش گذاشته است.

مسئله‌ای که بیشترین نگرانی را برای مردم آمریکا و طرفداران بایدن ایجاد کرده، کهولت سن و سلامتی او است. بایدن طی مناظره هفته گذشته، به سختی می‌توانست کلمات و جملات کامل را ادا کند و برخی اوقات به قدری غیر واضح و مبهم حرف می‌زد که ترامپ او را دست می‌انداخت و می‌گفت: «من که نفهمیدم چی گفت، مطمئنم خودش هم نفهمید!»

به دنبال این مناظره و واکنش‌ها نسبت به آن، بحرانی در ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها در آمریکا به وجود آمد. برخی از دموکرات‌ها برای توجیه کردنِ وضعیت بایدن در این مناظره، گفته بودند که بایدن به تازگی سرما خورده بود.

با این حال، بسیاری از دموکرات‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر با بایدن به بازی در انتخابات ادامه دهند، حتما از ترامپ شکست می‌خورند. در عین حال، برای تغییر گزینه و ارائه جایگزین برای بایدن از طرف دموکرات‌ها، خیلی دیر شده است. این قضیه تنها در صورتی ممکن خواهد بود که بایدن خودش تصمیم به کناره‌گیری بگیرد.

ای‌بی‌سی‌نیوز در مصاحبه‌ای پای صحبت‌های بایدن نشسته و او را به چالش کشیده است. در ویدیوی بالا، به اصرار بایدن برای ماندن در رقابت‌ها پرداخته شده است. به عبارت دیگر، بایدن آب پاکی را روی دست دموکرات‌ها ریخته و تاکید کرده که او تنها کسی است که می‌تواند از عهده ترامپ بر بیاید و او را مغلوب کند، مسئله‌ای که ظاهرا بسیاری بر سرِ آن، با او هم‌عقیده و هم‌فکر نیستند.