به گزارش اکوایران، مشکلات در بازار مسکن به چالش‌های پس از همه‌گیری کرونا در چین اضافه شده و این کشور را با بحران‌های شدید اقتصادی مواجه کرده است. با این حال، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین به دنبال روشی برای احیای اقتصاد کشورش است و می‌خواهد از مسیر معرفی برنامه‌های جدید، اقتصاد چین را به قله اقتصاد جهان برساند و به نوعی آمریکا را شکست دهد.

تنش‌های تجاری با آمریکا و افزایش حجم بدهی‌ها از دیگر مواردی هستند که برای دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین، مشکلات و چالش‌هایی را ایجاد کرده‌اند. با این حال، دولت چین به فکر ایجاد تحولاتی است که از طریق آن‌ها بتواند اوضاع اقتصادی‌اش را بهبود ببخشد و حتی از آمریکا هم سبقت بگیرد.

چین در حال حاضر یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های خود را افزایش مصرف در داخل قرار داده است. در واقع چین به دنبال تقویت تقاضا از داخل است، امری که به نظر می‌رسد تا کنون نسبت به آن غافل بوده است. البته در این بین، مسیر صادرات هم همچنان با قدرت ادامه پیدا می‌کند.

نوآوری‌ها در عرصه فناوری از دیگر مواردی است که چینی‌ها این روزها تمرکز خود را روی آن گذاشته‌اند. برای مثال، چین بازار تولید خودروهای برقی خود را به شدت توسعه داده است. این بازار با حمایت دولت، در حال پیشرفت و توسعه است. به‌وضوح این قضیه روی رشد اقتصادی چین اثر مثبت خواهد گذاشت.

ایجاد برخی از اصلاحات در ساختار مالی هم می‌تواند نقشی موثر در تغییر وضعیت اقتصادی چین داشته باشد. به عبارت دیگر، این کشور به دنبال روش‌هایی برای مدیریت ریسک است و این قضیه می‌تواند به رشد اقتصاد هم کمک کند.

در نهایت، چین به دنبال شرکای تجاری جدید است. شاید همکاری نداشتن با واشنگتن مانند سابق نتواند کمک‌کننده باشد، اما به هر حال چین می‌تواند سایر کشورها را به عنوان شریک تجاری برای خود در نظر بگیرد. به این ترتیب می‌تواند از این مزیت هم بهره‌مند شود.

در ویدیوی بالا به روایت بلومبرگ درباره تحولات اخیر در اقتصاد چین پرداخته شده و توضیح داده شده که چطور این کشور می‌خواهد از مسیر ایجاد تحولات اقتصادی، از نخستین اقتصاد بزرگ جهان یعنی آمریکا هم سبقت بگیرد و به رتبه نخست در جهان دست پیدا کند.