به گزارش اکوایران، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، بامداد 10 مرداد 1403 در یکی از اقامتگاه‌های جانبازان در شمال تهران ترور شد. او به تهران آمده بود تا در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری جدید ایران، شرکت کند.

خبر مرتبط
همه روایت‌‌ها از ترور اسماعیل هنیه در تهران

اکوایران: اسماعیل هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای ترور شد.

بنابه اعلام روز گذشته شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه ساعت 8 صبح امروز -11 مرداد- از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی با حضور مردم، روسای قوای سه‌گانه و مسئولین لشکری و کشوری آغاز شد.

در ابتدای مراسم تشییع محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت. او در سخنان خود با تاکید بر اینکه ملت ایران بنا به فرموده رهبر انقلاب، خون‌خواه اسماعیل هنیه است، گفت: «این وظیفه ما است که در جای مناسب و وقت مناسب عکس‌العمل داشته باشیم.»

پس از قالیباف، خلیل الحیه، نایب رئیس جنبش حماس به سخنرانی پرداخت. او از انتقال پیکر اسماعیل هنیه و محافظش پس از مراسم تشییع به قطر خبر داد. الحیه همچنین تاکید کرد که «اسرائیل مظهر شر و ناامنی در منطقه» است.

اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر اسماعیل هنیه

پس از سخنرانی قالیباف و خلیل الحیه، رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر اسماعیل هنیه نماز اقامه کردند. پس از اقامه نماز پیکر رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظش در خیابان انقلاب به سمت میدان آزادی تشییع شد.

گفته رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره نحوه خونخواهی

سردار محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم تشییع اسماعیل هنیه با تاکید بر حتمی بودن خون‌خواهی اظهار کرد: «در مورد اینکه محور مقاومت و ما چگونه این خونخواهی را انجام می‌دهیم موضوعی است که در دست بررسی است.»

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه نیز در حاشیه مراسم تشییع اسماعیل هنیه اظهار کرد: تا امروز هیچ عمل رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نمانده است.

پزشکیان: ذره‌ای از حمایت فلسطین کوتاه نمی‌آییم

همچنین رئیس جمهور نیز شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خلیل الحیه، جانشین دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: رهبری، ملت و دولت ایران نه‌تنها ذره‌ای از حمایت از ملت مقاوم و مظلوم فلسطین کوتاه نخواهند آمد بلکه با عزمی راسخ‌تر به حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و خصوصا مردم فلسطین و مظلومین غزه ادامه می‌دهند.