به گزارش اکوایران،امروز یک‌شنبه ۱۴ مردادماه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان نصرالله پژمان‌فر را با ۱۵۶ رأی به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی انتخاب کردند.

سوابق مدیریتی پژمانفر

پژمان فر در سال ۱۳۴۳ در شهر تهران متولد شد. در مقطع متوسطه هنرستان، در رشتهٔ مکانیک خودرو تحصیل کرد. وی با وجود قبولی در کنکور از ادامه تحصیل در دانشگاه انصراف داد. سپس وارد حوزه علمیه تهران شد و پس از چندی به حوزه علمیه خراسان مهاجرت نمود. از سوابق اجرایی ایشان می توان به معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان و معاونت فرهنگی و تربیتی جامعة المصطفی العالمیه مشهد اشاره کرد . وی همچنین نمایندگی حوزه علمیه خراسان در بنیاد ملی نخبگان و مدیریت مدرسه علمیه صدوقی مشهد و مشاور عالی مجتمع آموزش عالی وزارت نیرو و آبفای خراسان را برعهده داشته است .

کمیسیون اصل 90 چه وظایفی دارد

بر اساس اصل ۹۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هر کس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. مجلس موظف به رسیدگی و پاسخگویی به این شکایات است و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قوه قضائیه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.

کمیسیون اصل ۹۰ یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است که وظیفه محول شده به مجلس در اصل ۹۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را انجام می‌دهد.