به گزارش اکوایران، پس از حمله حماس به اسرائیل در روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳، دوباره تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطین از سر گرفته شد.

حمله هفتم اکتبر، بهانه‌ای به اسرائیل داد تا نیروهای خود را روانه خاک غزه کند. این رژیم از شمال غزه آغاز کرد و اکنون به جنوب آن رسیده است. طی ماه‌های اخیر، تعداد زیادی از فلسطینی‌های ساکن غزه در بمباران، جان خود را از دست داده‌اند.

قصه تنش اسرائیل و فلسطین، قصه‌ای قدیمی است که سال‌ها مردم جهان به آن فکر می‌کنند. تنش میان این دو طرف، سال‌هاست که جریان دارد و همچنان کسی نتوانسته راهکاری دائمی برای حل این بحران و تنش ارائه کند.

اکونومیست به تازگی در گزارشی به چهره‌ای پرداخته به نام «مروان برغوثی» که در حقیقت یک زندانی فلسطینی است. اکونومیست می‌گوید برغوثی در حال حاضر مهم‌ترین زندانی در جهان است.

این چهره، سال‌ها رهبر جنبش فتح بوده و در حال حاضر به عنوان محبوب‌ترین چهره در میان فلسطینی‌ها شناخته می‌شود. حتی به تازگی، حماس اعلام کرده بود در صورت آزادی برغوثی، اسرای اسرائیلی را آزاد خواهد کرد. با این حال، بیش از دو دهه است که برغوثی از پشت میله‌های زندان، نظاره‌گر تنش میان اسرائیل و فلسطین است.

نشریه اکونومیست می‌گوید این چهره با محبوبیت بالایی که در میان فلسطینی‌ها دارد و همچنین رابطه‌ای که از گذشته با اسرائیلی‌ها داشته، می‌تواند زمینه‌ای برای آشتی و صلح فراهم آورد. به همین دلیل او در حال حاضر مهم‌ترین زندانی در جهان است.

در ویدیوی بالا به جزئیات بیشتری درباره برغوثی و زندگی او پرداخته شده و همچنین بیشتر توضیح داده شده که چرا این چهره از اهمیت ویژه‌ای برای صلح میان اسرائیل و فلسطین برخوردار است.