به گزارش اکوایران، یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های سیاستمداران در جهان امروز، صلح و ثبات سیاسی است. با این حال، تنش‌ها در نقاط مختلف دنیا از جمله جنگ میان روسیه و اوکراین و همچنین تداوم جنگ اسرائیل و حماس از جمله مواردی است که خوشبینی‌ها را نسبت به صلح جهانی کم‌رنگ می‌کند.

یکی از دیگر مواردی که برخی از تحلیل‌گران سیاسی نسبت به آن نگران هستند، حضور دوباره ترامپ در عرصه سیاست آمریکاست. از آن‌جا که آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین قدرت در جهان شناخته می‌شود، ریاست‌جمهوری در آن به شکلی نامعمول اهمیت دارد.

از طرف دیگر، تسلیحات هسته‌ای و احتمال وقوع جنگ اتم از دیگر مواردی است که این روزها فکر تحلیل‌گران سیاسی را به خود مشغول کرده است.

نشریه اکونومیست به‌تازگی در تحلیلی به این مقوله پرداخته که آیا حضور مجدد دونالد ترامپ در کاخ سفید می‌تواند منجر به تشدید تهدیدهای هسته‌ای از سوی قدرت‌های نظامی و سیاسی در جهان شود؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ همیشه شخصیتی غیرقابل پیش‌بینی داشته و همین روحیه در زمینه مسائل هسته‌ای می‌تواند به‌عنوان یک خطر بزرگ تلقی شود.

در ویدیوی بالا به خطر احتمالیِ ترامپ برای ثبات هسته‌ای جهانی و تغییرات احتمالیِ سیاست‌های هسته‌ای در آمریکا در صورت ریاست‌جمهوریِ این شخص پرداخته شده است.