به گزارش اکوایران، در کنوانسیون یا همان مجمع ملی، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نامزد رسمی و نهایی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص می‌کنند.

جمهوری‌خواهان چندی پیش، دونالد ترامپ را به عنوان نامزد رسمی و نهایی خود معرفی کردند. حالا نوبت به دموکرات‌ها رسید تا نامزد نهایی خود را مشخص کنند.

پیش‌تر قرار بود جو بایدن، رئیس‌جمهوریِ فعلی آمریکا دوباره نامزد دموکرات‌ها شود، اما ناگهان ورق برگشت. عملکرد بسیار ضعیف بایدن در اولین مناظره انتخاباتی خود با دونالد ترامپ ماشه‌ را چکاند و فشار بر او برای کناره‌گیری را فزاینده کرد. موضوع سن و سال بایدن و ناتوانی او در رقابت با ترامپ بود. 

از آنجا که بایدن نتوانست در مناظره با ترامپ، قوی ظاهر شود، دموکرات‌ها به تکاپو افتادند تا نامزد خود را تغییر دهند. با این حال بایدن در چندین مصاحبه ادعا کرد که تنها گزینه مطلوب برای شکست ترامپ است و تنها اگر خدا به زمین بیاید و از او بخواهد کناره‌گیری کند، امکان دارد از رقابت‌ها کنار بکشد.

به‌رغم اصرارهای بایدن، دموکرات‌ها ادامه رقابت‌های انتخاباتی با بایدن را کار عاقلانه‌ای نمی‌دیدند و تمام تلاش خود را به کار بستند تا او را کنار بزنند. سرانجام بایدن اعلام کرد که پس از پایان این دوره از ریاست‌جمهوری، قصد ندارد به فعالیت سیاسی‌اش ادامه دهد و در نتیجه، معاون اول خودش یعنی کامالا هریس را به عنوان گزینه‌ای مطلوب معرفی کرد.

در ادامه چهره‌هایی نظیر برنی سندرز و باراک اوباما از هریس حمایت کردند. به این ترتیب با کسب حمایت از جانب چهره‌های شاخص در سیاست آمریکا، هریس توانست به‌عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین گزینه دموکرات‌ها معرفی شود.

بالاخره در مجمع ملی دموکرات‌ها، هریس اعلام کرد که نامزدیِ دموکرات‌ها را به صورت رسمی بر عهده گرفته و همچنین تیم والز را به عنوان معاون اول خود انتخاب کرده است.

در ویدیوی بالا به برخی از مهم‌ترین سخنان هریس در سخنرانیِ تقریبا ۴۰ دقیقه‌ای‌اش در این مجمع پرداخته شده است.