به گزارش اکوایران، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، رقابت ریاست‌جمهوری 2024 را ریست کرده است. دلیل آن رای‌دهندگان جوان‌تر و سیاه‌پوست دموکرات هستند که درگیرتر شده‌اند و احتمالاً رای می‌دهند، و زنانی که فکر می‌کنند او بیشتر به نفع آنهاست.

بر اساس نظرسنجی جدید سی‌بی‌اس، او در سطح ملی یک درصد برتری دارد - چیزی که بایدن هرگز نداشت (او در زمان ترک رقابت 5 درصد عقب بود) - و هریس و رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ در همه ایالت‌های میدان نبرد با هم برابر هستند.

از یک سو، هریس دارای مزیت‌های دیگری با رای‌دهندگان گسترده‌تر است که بایدن آن‌ها را نداشته است: او از نظر سلامت شناختی بهتر از ترامپ دیده می‌شود، که البته قبل از کناره‌گیری آقای بایدن در مبارزات انتخاباتی موضوعی محوری بود.

و به طور کلی از نظر سیاست، هریس کمی متفاوت از بایدن دیده می‌شود که امکان تعریف مستقل مواضع او برای رای دهندگان را فراهم می‌کند.

اما برخی چیزهای حیاتی به نفع ترامپ تغییر نکرده اند: درصد بیشتری از رای دهندگان می‌گوید که وضع آن‌ها با او از نظر مالی بهتر خواهند بود و سیاست‌های او باعث کاهش مهاجران در مرز می‌شود.

درصد دموکرات‌هایی که می‌گویند «قطعاً رأی خواهند داد» امسال به بالاترین حد خود رسیده است. این اختلاف درون حزبی را که در طول مبارزات انتخاباتی دیده‌ایم کاهش می‌دهد.

هریس ترامپ

و امروز تعداد بسیار بیشتری از رای دهندگان سیاهپوست می گویند که رای خواهند داد، مقایسه با ژوئیه که آقای بایدن نامزد بود.

به طور کلی، همه اینها نشان می‌دهد که انتخابات ممکن است به میزان مشارکت و به طور خاص به مشارکت رای دهندگانی بستگی داشته باشد که همیشه برای رای دادن حاضر نمی‌شوند.

رای زنان

هریس در میان رای دهندگان زن پیشتاز است - برتری که دموکرات‌ها در تاریخ اخیر داشته اند و به آن نیاز دارند - با حداقل یک دلیل بزرگ: رای دهندگان زن اکثراً فکر می‌کنند که هریس در صورت انتخاب شدن به منافع زنان کمک می‌کند. زنان بسیار کمتری در مورد ترامپ چنین می‌گویند.

رای دهندگان به طور کلی تمایل دارند فکر کنند ترامپ بیشتر به منافع مردان کمک می‌کند تا زنان.

در رابطه با این موضوع، شکاف جنسیتی نسبت به قبل در کمپین افزایش یافته است. هریس در میان زنان با اختلافی بیشتر از بایدن از ترامپ پیشتاز است، در حالی که تقریباً همان حمایتی را که بایدن در بین مردان داشت، دارد.

هریس ترامپ

شور و شوق و گروه‌های هسته‌ای دموکرات

اکثر رأی دهندگان دموکرات و تقریباً نیمی از رأی دهندگان به طور کلی می‌گویند که هریس به عنوان نامزد دموکرات باعث می‌شود که آن‌ها برای رأی دادن انگیزه بیشتری داشته باشند.

فقط این نیست که دموکرات‌ها هیجان‌زده‌تر هستند، بلکه در واقع احساس می‌کنند نامزدی پیدا کرده‌اند که می‌تواند بهتر با ترامپ روبرو شود.

هریس نسبت به ترامپ مزیتی دارد که از نظر سلامت روانی و شناختی برای خدمت بهتر به نظر می‌رسد، چیزی که برای بایدن یک ضعف حیاتی بود.

هریس ترامپ

هریس ترامپ

دیدگاه‌های نژادی

جمهوری خواهان و رای دهندگان ترامپ فکر می‌کنند هریس بیشتر به منافع سیاه پوستان کمک می‌کند تا سفیدپوستان. در حالی که رای دهندگان هریس فکر می‌کنند که او مراقب همه افراد از نظر جنسیت و نژاد خواهد بود.

رای دهندگان ترامپ نیز فکر می‌کنند که او به منافع همه کمک خواهد کرد، اگرچه رای‌دهندگان بیشتر فکر می‌کنند که او بیشتر از دیگران، به منافع مردان و سفیدپوستان کمک خواهد کرد.

هریس ترامپ

همچنین اکثر رای دهندگان می‌گویند که کشور آماده است تا یک زن سیاه‌پوست را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کند، و این حتی شامل مردمی می‌شود که به هریس رای نمی‌دهند. این شامل حدود سه چهارم مستقل‌ها و تقریبا نیمی از جمهوری خواهان است.

قرن بیست و یکم تغییری در این نوع دیدگاه‌ها ایجاد کرده است. در سال 2000 تنها یک سوم فکر می‌کردند که کشور آماده انتخاب رئیس جمهور سیاه پوست است. این در نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز در سال 2008، تغییر کرد، زمانی که باراک اوباما نامزد بود، بود، و سپس اکثر مردم گفتند که کشور برای انجام این کار آماده است.

هریس ترامپ

در مورد سیاست‌ها

دیدگاه‌های سیاستی هریس عمدتاً - اما نه کاملاً - مشابه دیدگاه‌های بایدن است و این سؤال را ایجاد می‌کند که چگونه کمپین‌ها ممکن است هفته‌های آینده را به دنبال تعریف این تفاوت‌ها در اذهان عمومی باشند.

رای دهندگان او را تا حدودی یا فوق لیبرال می‌بینند. (هرچه فرد محافظه‌کارتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که او را فوق لیبرال ببینند.) پس از آن، رای‌دهندگان ترامپ را بسیار یا تا حدودی محافظه‌کار می‌بینند که نشان می‌دهند دیدگاه رای‌دهندگان در این موضوع قطبی‌تر است.

نیمی از مردم فکر می‌کنند که سیاست‌های هریس تعداد مهاجرانی را که در تلاش برای عبور از مرز هستند را افزایش می‌دهد ، مشابه آقای بایدن، اما سیاست ترامپ این میزان را کاهش می‌دهد.

هریس ترامپ

در مورد حمایت از سقط جنین: اکثریت فکر می‌کنند که هریس سعی خواهد کرد یک قانون ملی را تصویب کند که سقط جنین را قانونی می‌کند.

هریس استدلال کرده است که اگر ترامپ دوباره به قدرت برسد، سقط جنین را در سراسر کشور ممنوع خواهد کرد، اما او همه رای دهندگان را در این باره متقاعد نکرده است. ترامپ گفته است که این موضوع را به ایالت‌ها واگذار می‌کند و رای‌دهندگان بیشتری تمایل دارند فکر کنند که او این کار را انجام خواهد داد.