به گزارش اکوایران، کمپین کامالا هریس روز جمعه اعلام کرد که در ماه ژوئیه 310 میلیون دلار کمک جمع آوری کرده است، که بیشتر آن کمک‌های مالی کوچکی است که پس از خروج جو بایدن از رقابت به خزانه هریس سرازیر شد.

رقم دریافتی کمپین هریس در ماه ژوئیه بیش از دو برابر 138.7 میلیون دلاری است که رقیب جمهوری خواه، دونالد ترامپ در همین ماه جمع آوری کرده است. این کل منابع جمع آوری شده توسط هریس و بایدن را به بیش از یک میلیارد دلار می‌رساند، که بیشترین میزان کمک جمع شده برای یک کمپین ریاست جمهوری در این فاصله تا انتخابات است.

ماه جولای برای دموکرات‌ها ماه ناامیدکننده‌ای بود. کمک کنندگان کلان در تلاش برای خروج بایدن از رقابت، پول خود را دریغ می‌کردند، اما ظهور هریس به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب، به رای دهندگان و اهداکنندگان انرژی داد.

کمپین هریس گفت که بیش از 200 میلیون دلار از 310 میلیون دلار در هفته اول پس از حمایت بایدن از هریس جمع شد.

جولی چاوز رودریگز، مدیر کمپین انتخاباتی هریس گفت: «این یک حرکت تاریخی برای نامزدی است که در نوامبر امسال تاریخ ساز خواهد شد. حمایت عظیمی که در مدت کوتاهی شاهد آن بودیم، نشان می‌دهد که ائتلاف هریس بسیج شده، در حال رشد است و آماده است تا در نوامبر امسال برای شکست ترامپ تلاش کند.»

کمک‌های مالی جمع آوری شده ترامپ در ماه جولای 24 درصد بیشتر از 111.8 میلیون دلاری بود که کمپین او در ماه ژوئن جمع آوری کرده بود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که پس از عملکرد فاجعه‌بار بایدن در مناظره در 27 ژوئن، ترامپ فاصله معنی‌داری با بایدن ایجاد کرده است، از جمله در ایالت‌های میدان نبرد. اما ورود هریس به رقابت پویایی را تغییر داد، و نظرسنجی‌های اخیر رقابت تنگاتنگی را نشان می‌دهد.