به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور، در تحقق خواسته‌های اصلی بنیامین نتانیاهو از ایالات متحده، از اسلاف خود بسیار فراتر رفت. با این حال، زمانی که ترامپ کاخ سفید را ترک می‌کرد، پس از اینکه نتانیاهو به سرعت پیروزی جو بایدن در ریاست جمهوری 2020 را تبریک گفت، روابط بین این دو به هم خورد.

به نوشته اسوشیتدپرس، روز جمعه، این دو برای اولین بار در چهار سال گذشته رو در رو ملاقات خواهند کرد تا بررسی کنند که آیا می‌توانند این رابطه را احیا کنند یا خیر. هر دو علاقه‌مند هستند که از اختلافات خود عبور کنند.
برای ترامپ، که اکنون نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری است، این دیدار می‌تواند او را به عنوان یک متحد و سیاستمدار معرفی کند و همچنین به تلاش‌های جمهوری خواهان برای نشان دادن خود به عنوان وفادارترین حزب به اسرائیل کمک کند.
این در حالی است که اختلافات بین آمریکایی‌ها بر سر حمایت نظامی ایالات متحده از اسرائیل به بیشترین حد در دهه‌ها رسیده است. 
برای نتانیاهو، که در واشنگتن سر می‌برد، با توجه به این چشم‌انداز که او ممکن است بار دیگر رئیس‌جمهور ایالات متحده، تامین‌کننده‌ی تسلیحات و حامی اصلی اسرائیل شود، ترمیم روابط با ترامپ ضروری است.
یک قمار سیاسی برای نتانیاهو این است که آیا او می‌تواند در صورت انتظار برای پایان دوره بایدن به امید پیروزی ترامپ، شرایطی را که می‌خواهد در توافق آتش‌بس غزه و آزادی اسرا، و همچنین توافق عادی‌سازی با عربستان سعودی به دست آورد. 
آرون دیوید میلر، دیپلمات سابق آمریکا در مذاکرات اعراب و اسرائیل، که اکنون یکی از اعضای ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی است، می‌گوید: «بنیامین نتانیاهو در دو دهه گذشته بیشتر دوران حرفه‌ای خود را صرف پیوند دادن خود به حزب جمهوری‌خواه کرده است.» 
میلر با اشاره به ترامپ گفت:«برای شش ماه آینده، این به معنای ترمیم روابط با رئیس جمهور خشمگین و عصبانی است».
ترامپ در اوایل سال 2021 با نتانیاهو قطع رابطه کرد. این پس از آن بود که نخست‌وزیر اسرائیل یکی از اولین رهبران جهان شد که به بایدن به خاطر پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک گفت، و به ادعای ترامپ مبنی بر اینکه در انتخابات پیروز شده بی‌توجهی کرد. 
ترامپ در آن زمان در مصاحبه ای با یک روزنامه اسرائیلی گفت:«بی بی می‌توانست ساکت بماند. او یک اشتباه وحشتناک مرتکب شد.» 
نتانیاهو و ترامپ آخرین بار در سپتامبر 2020 در مراسمی در کاخ سفید برای امضای بزرگترین دستاورد دیپلماتیک در حرفه سیاسی هر دو مرد ملاقات کردند. این توافقی بود که با میانجیگری دولت ترامپ انجام شد و در آن امارات متحده عربی و بحرین برای برقراری روابط دیپلماتیک عادی با اسرائیل موافقت کردند.