به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، روز جمعه در جمع مسیحیان گفت که اگر در نوامبر امسال به او رای بدهند، «چهار سال دیگر مجبور نیستید دوباره رای دهید. ما آن را حل خواهیم کرد، شما مجبور نخواهید بود رای دهید.»

مشخص نیست که منظور رئیس جمهور سابق از سخنان خود در این کمپین انتخاباتی چیست، به ویژه در شرایطی که مخالفان دموکرات، او را تهدیدی برای دموکراسی معرفی می‌کنند و پس از تلاش وی برای لغو شکست خود در سال 2020، تلاشی که منجر به شورش مرگبار در ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021 شد.

به نوشته رویترز، ترامپ در مراسمی که توسط گروه محافظه کار Turning Point Action در فلوریدا سازماندهی شده بود صحبت می‌کرد.

ترامپ گفت: «مسیحیان، بیرون بروید و رای دهید، فقط این بار. دیگر لازم نیست این کار را انجام دهید. چهار سال دیگر، می‌دانید، درست می‌شود، خوب می‌شود، دیگر لازم نیست رای دهید، مسیحیان زیبای من.»

وی افزود: «من شما مسیحیان را دوست دارم. من یک مسیحی هستم. من شما را دوست دارم، بیرون بروید، باید بیرون بیایید و رای دهید. در چهار سال دیگر، مجبور نیستید دوباره رای دهید، ما آن را خیلی خوب درست خواهیم کرد. شما مجبور نخواهید بود رای دهید.»

هنگامی که از استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، خواسته شد تا این اظهارات را توضیح دهد، مستقیماً به سخنان ترامپ نپرداخت.

چونگ گفت ترامپ «در مورد اتحاد این کشور صحبت می‌کرد» و «محیط سیاسی تفرقه‌انگیز» را عامل سوء قصد به ترور ترامپ در دو هفته پیش دانست.

ترامپ در ماه دسامبر در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت که اگر در انتخابات 5 نوامبر پیروز شود، دیکتاتور خواهد شد، اما فقط برای «روز اول»، تا مرز جنوبی با مکزیک را ببندد و حفاری نفت را گسترش دهد.

دموکرات‌ها از این اظهارات او نهایت استفاده را کردند. ترامپ از آن زمان گفته است که این اظهارات یک شوخی بوده است.

اگر ترامپ برای دومین بار به کاخ سفید راه یابد، تنها چهار سال دیگر می‌تواند به عنوان رئیس‌جمهور خدمت کند. بر اساس قانون اساسی ایالات متحده، روسای جمهور ایالات متحده به دو دوره متوالی یا غیر متوالی محدود می‌شوند.

ترامپ در ماه مه، در سخنرانی در یک گردهمایی انجمن ملی اسلحه، با طعنه درباره اینکه بیش از دو دوره ریاست جمهوری را برعهده داشته باشد، صحبت کرد.

او به ریاست جمهوری فرانکلین روزولت اشاره می‌کرد، تنها رئیس جمهور آمریکا که بیش از دو دوره خدمت کرد. محدودیت دو دوره‌ای پس از ریاست جمهوری او اضافه شد.

ترامپ در دو انتخابات گذشته از حمایت وفادارانه مسیحیان انجیلی برخوردار بوده است.

پس از تصمیم بایدن برای پایان دادن به نامزدی خود و تبدیل شدن کامالا هریس به نامزد احتمالی دموکرات‌ها، رقابت به طور ناگهانی تشدید شده است.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که از زمان پرچمدار شدن هریس، برتری قابل توجه ترامپ نسبت به بایدن تا حد زیادی از بین رفته است.

جیسون سینگر، سخنگوی کمپین هریس، در بیانیه‌ای مستقیماً به سخنان ترامپ در مورد عدم نیاز به رای دادن مجدد مسیحیان اشاره نکرد.

سینگر کل سخنرانی ترامپ را «عجیب» و «مرتجعانه» توصیف کرد.