به گزارش اکوایران، الیاس حضرتی به سمت ریاست شورای اطلاع‌رسانی دولت و خانم فاطمه مهاجرانی به سخنگویی دولت چهاردهم منتخب شدند؛ او سابقه نمایندگی ادوار مجلس دارد و مدیرمسئولی روزنامه اعتماد است.

الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی

الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و متولد ۲ مهر ۱۳۴۰ در روستای ایده‌لوی خلیفه از توابع هشترود آذربایجان شرقی است؛ او  فعال سیاسی و مطبوعاتی و از مؤسسین حزب همبستگی و چندی دیگر از احزاب اصلاح طلبان بوده و یکی از چهره‌های سیاسی جناح اصلاح طلبان ایران است.

وی به مدت ده سال در سال‌های ۱۳۵۷-۱۳۶۷ فرمانده سپاه پاسداران گیلان بود و در جنگ تحمیلی نیز در جبهه‌ حضور داشته است. الیاس حضرتی برای سه دوره پیاپی نماینده مردم رشت بود (سوم تا پنجم). 

او در سال‌های ۱۳۷۹ - ۱۳۸۲ نیز از حوزه انتخاباتی تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات نماینده بود (ششم) او در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۱٬۲۹۶٬۵۸۰ رأی، در رتبه پنجم تهران، وارد مجلس دهم شد.

حضرتی در تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۹۷ قائم مقام حزب اعتماد ملی و در تاریخ ۱۳۹۸/۳/۲۶ به ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در آخرین سال فعالیت مجلس دهم، انتخاب شد.

 فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت چهاردم

 فاطمه مهاجرانی، در لیستی که از سوی محمدجواد ظریف به عنوان اعضای شورای راهبری منتشر شده بود، حضور داشت.

وی متولد مرداد ماه سال ۱۳۴۹ در شهرستان اراک است؛ پیش از این رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی بوده که در ۲۶ مهر ماه سال ۹۶ از سوی سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش وقت به عنوان رئیس مرکز استعداد های درخشان انتخاب شد.

مهاجرانی با رتبه ۷۰۰ در سال ۶۸ وارد رشته مهندسی مکانیک شد، لیسانس خود را در رشته مکانیک در دانشگاه شهید باهنر کرمان اخذ کرد. فوق لیسانس را هم در همین دانشگاه در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شده است.

او داراری مدرک فوق لیسانس استراتژی و دکترای حرفه‌ای از دانشگاه هریوت وات اسکاتلند و همچنین عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند و دارای ۱۲ مقاله کنفرانسی و ۱ مقاله ژورنالی در مجلات داخل کشوراست.