به گزارش اکوایران، یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل، در جلسه‌ای با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اعلام کرد: «اسرا زمانی ندارند. ادامه اعمال محدودیت‌هایی مانند تصمیم در رابطه با گذرگاه فیلادلفیا در مرز مصر-غزه باعث می‌شود نتوانیم به اهداف جنگ برسیم. این حقیقت که ما گذرگاه فیلادلفیا را بر اسرا اولویت می‌دهیم، یک ننگ اخلاقی جدی است.»

به نوشته اکسیوس، نتانیاهو در این دیدار به گالانت گفت: «پس از مرگ اسرا، این اقدام یک پیام خطرناک به حماس می‌دهد و منجر به امتیازات بیشتر و بیشتری می‌شود که امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد. در مذاکرات، انعطاف‌پذیری وجود دارد اما نه در موضوع گذرگاه فیلادلفیا که راه نجات حماس محسوب می‌شود.»

ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل، اعلام کرده: «تغییر تصمیم از روز پنجشنبه در مورد گذرگاه فیلادلفیا، اشتباه بزرگی است.»

ژنرال هرتزی هالهوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل و دیوید بارنیا، رئیس موساد، پیش‌تر مدعی شده بودند طرح نتانیاهو برای حفظ کنترل کامل اسرائیل بر گذرگاه فیلادلفیا، توافق احتمالی را تضعیف می‌کند.

همچنین به دنبال کشف اجساد شش اسیر اسرائیلی، معترضان به خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی آمدند و خواستار آتش‌بس با حماس برای بازگشتن اسرا شدند.

بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری اسرائیل نیز با فراخوان اعتصاب عمومی برای دوشنبه، قصد دارد کابینه را تحت فشار قرار دهد تا مذاکرات آتش‌بس نهایی شود.