به گزارش اکوایران، مقامات اروپایی مدعی شده‌اند که ایران به‌زودی موشک‌های بالستیک به روسیه تحویل خواهد داد.

بلومبرگ در گزارشی ادعا کرده ایران در جنگ دو و نیم ساله اوکراین، صدها پهپاد را در اختیار روسیه قرار داده است (ادعایی که از سوی تهران رد شده است)، اما انتقال بالقوه موشک‌های بالستیک، یک رخداد مهم و نگران‌کننده در این جنگ به حساب می‌آید.

بلومبرگ در گزارش خود آورده که افراد مطلع از ارائه جزئیات درباره نوع یا میزان تحویل محموله‌ها و زمان آن خودداری کردند. بلومبرگ به نقل از یکی از این مقامات ادعا کرده انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه ممکن است طی چند روز آینده رخ دهد.

بلومبرگ در بخش دیگر از گزارش خود نوشته آمریکا و ناتو به تهران درباره این اقدام هشدار داده‌اند. این خبرگزاری اعلام کرده انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه احتمالا با تحریم‌های بیشتر علیه تهران همراه خواهد شد.

در این گزارش آمده که منابع آگاه به بلومبرگ اعلام کردند که انتظار می‌رود گروه هفت هرگونه انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه را به شکل عمومی محکوم و از طریق کانال‌های دیپلماتیک در خاورمیانه، نگرانی‌های خود را اعلام کند.  

وضعیت جبهه‌های اوکراین

نیروهای اوکراینی در متوقف کردن پیشروی نیروهای روسیه در منطقه شرقی دونتسک با چالش همراه شده‌اند. همزمان با نزدیک شدن سومین زمستان جنگ روسیه علیه اوکراین، شهرها و زیرساخت‌های انرژی اوکراین به شکل مداوم بمباران می‌شوند.