به گزارش اکوایران؛ و به نقل از قوه قضاییه، در پی رسیدگی به پرونده رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران در دادگاه تجدیدنظر استان تهران با استناد به موارد قانونی و مستندات موجود در پرونده، این فرد به اتهام نشر اکاذیب در دادگاه به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

براساس این گزارش، حکم صادره قطعی و از زمان ابلاغ لازم‌الاجرا است.

ماجرای پرونده سلاح‌ورزی

اواخر خرداد سال 1402 انتخاب حسین سلاح‌ورزی به عنوان ریاست اتاق بازرگانی ایران در حالی انجام شد که صلاحیت وی توسط وزارت اطلاعات ایران، رد شده بود . در عین حال برخی رسانه‌های همسو با دولت و منتقدان به مواضع و توییت‌های سلاح‌ورزی در خصوص وقایع سال 1401 اشاره کرده و مدعی بودند لازم است وی برکنار شود.

هر چند قوه قضائیه در نامه‌ای غیرقانونی بودن این انتخابات را رد کرد اما شورای عالی نظارت که بالاترین رکن اتاق بازرگانی محسوب می‌شود در اول آبان رای به برکناری سلاح‌ورزی و برگزاری انتخابات مجدد داد.

پس از آن در دی ماه 1402 اخباری مبنی بر محاکمه آقای سلاح‌ورزی منتشر شد که« معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران دستور صدور قرار جلب به دادرسی بازپرس و صدور کیفرخواست را علیه حسین سلاح‌ورزی در دادگاه انقلاب تهران مطرح کرده و اعلام کرد سلاح‌ورزی در حال محاکمه است. »