به گزارش اکوایران، به‌تازگی کی‌یِر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا به واشنگتن رفته و دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا داشته است. ظاهرا یکی از موضوعات مطرح در این جلسه، بهره‌گیری اوکراین از موشک‌های دوربرد در جنگ مقابل روسیه بوده است.

اوکراین در حال حاضر از موشک‌های کوتاه‌برد در مقابل روسیه بهره می‌گیرد و حالا اصرار دارد که در آستانه زمستان، جنگ را با موشک‌های دوربرد پیش ببرد.

با این حال، برخی از کشورهای عضو ناتو، نظیر آمریکا و بریتانیا نسبت به این قضیه ابراز مخالفت کرده‌اند و مجوزی به اوکراین نداده‌اند تا بتواند در نبرد مقابل روس‌ها از موشک‌های دوربرد استفاده کند.

برگزاری جلسه میان استارمر و بایدن به محلی برای بحث تبدیل شد. بلافاصله با انتشار خبرها مربوط به این برگزاری این جلسه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که ارائه مجوز از طرف غرب به اوکراین در زمینه بهره‌گیری از موشک‌های دوربرد در جنگ مقابل روسیه، به منزله مشارکت مستقیم کشورهای عضو ناتو در این جنگ محسوب می‌شود.

ظاهرا نتیجه این دیدار، متاثر از این تهدیدهای پوتین بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای عضو ناتو در زمینه درگیری کره شمالی و ایران و بهره‌گیری از سلاح و تجهیزاتِ متعلق به این دو کشور در جنگ اوکراین، ابراز نگرانی کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که پوتین تمایلی به گسترش دامنه آتش جنگ ندارد و در نتیجه تلاش کرده با صحبت‌های خود در آستانه نشست بایدن و استارمر، مانع صدور مجوز از طرف آن‌ها به اوکراین شود.

در ویدیوی بالا از اهمیت حمایت غرب از اوکراین و همچنین هشدارهای اخیر پوتین گفته شده است.