به گزارش اکو ایران؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه‌ای با شبکه اسکای نیوز عربی، ادعای ارسال موشک‌های ایران و کره شمالی به روسیه را به شدت رد کرد و آن را زاییده ذهنیت سیاستمداران غربی دانست.

او تأکید کرد که همکاری‌های روسیه با ایران و کره شمالی در زمینه‌های اقتصادی و نظامی بدون نقض تعهدات بین‌المللی صورت می‌گیرد اما ایالات متحده در حال اختراع داستان هایی درباره ارسال موشک هایی از ایران و کره شمالی برای روسیه است . به گفته وی «اگر ایالات متحده روزی 10 افسانه اختراع کند و ما را به همه گناهان کبیره متهم سازد، این ادعاها هیچ معنایی نخواهد داشت.»

در همین راستا واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، این ادعاها را بی‌اساس خواند و به تلاش ولادیمیر زلنسکی برای ایجاد درگیری نظامی میان غرب و روسیه اشاره کرد. این اظهارات در پی گزارشی از روزنامه وال استریت ژورنال درباره ارسال موشک‌های کوتاه‌برد ایران به روسیه مطرح شد.

پیشتر نیز دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به این گزارش ادعایی گفت: ما این گزارش‌ها را رویت کرده ایم و چنین اخباری همیشه با واقعیت مطابقت ندارند. ایران شریک مهم ماست و در حال توسعه روابط تجاری و اقتصادی هستیم. همکاری ‌ها و گفت ‌و گوهایمان را در همه حوزه های ممکن و از جمله حساس ‌ترین حوزه‌ها توسعه داده و به این اقدام در راستای منافع مردم دو کشور ادامه خواهیم داد.

در اوایل سپتامبر، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که ایران یک محموله از موشکهای کوتاه برد خود را به روسیه منتقل کرده است. این نشریه مدعی شد که مقامات آمریکایی در این خصوص به کشورهای غربی اطلاع داده‌اند.