به گزارش اکوایران، شب گذشته ایران حمله موشکی گسترده به اسرائیل را آغاز کرد که به گفته منابع عبری، این حمله بی‌سابقه بوده است. 

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه درباره این حمله موشکی گفت«باعث افتخار است که این اقتدار از سوی نیروهای ما نشان داده شد آن هم در زمانی که منطقه ما در تنش به سر می‌برد و این اقدام ثبات‌ساز بود چرا که می‌تواند بازدارندگی ژئوپولیتیک را به منطقه بازگرداند.»

وزیر امور خارجه افزود:«نیروهای مسلح ما آمادگی برای اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی را دارند. هر اقدام جدیدی توسط رژیم و حامیان آن اگر انجام شود با پاسخ سخت‌تر ایران مواجه خواهد شد و این در تماس‌های تلفنی دیشب بنده اطلاع داده شد.»

او تاکید کرد:«تبادل پیام به معنی هماهنگی نیست و هیچ تبادل پیامی قبل از پاسخ صورت نگرفت. بعد از پاسخ هشداری به سوییس داده شد تا به آمریکایی‌ها منتقل کنند و گفته شد که این حق ما به لحاظ دفاعی بود و قصد ادامه نداریم. همچنین هشداری به آمریکا دادیم که خودشان را کنار بکشند و دخالت نکنند.»

عراقچی در پایان گفت:«من روزهای آینده را روشن میبینم. احتمال درگیری هست اما نیروهای ما آمادگی کامل را دارند. دیشب ما فقط اهداف نظامی و امنیتی را مورد هدف قرار داریم و برعکس اسراییلی‌ها وارد حوزه مردمی نشدیم. ما احتمال می‌دهیم به تدریج در روزهای اینده شاهد نوعی ثبات در منطقه باشیم.»