به گزارش اکوایران به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز چهارشنبه با بدرقه رسمی دکتر اسکندر مومنی، وزیر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، و تعدادی از اعضای دولت عازم قطر شد. این سفر دو روزه به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، انجام می‌شود.

در جریان این سفر، رئیس‌جمهور علاوه بر دیدار دوجانبه با امیر قطر، در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور نیز شرکت خواهد کرد و در مراسم امضای اسناد همکاری مشترک میان ایران و قطر حضور خواهد داشت. همچنین در روز دوم سفر، پزشکیان در نوزدهمین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) شرکت کرده و سخنرانی خواهد کرد. احتمال دارد که وی در این اجلاس با برخی از سران و مقامات کشورهای شرکت‌کننده نیز دیدارهایی داشته باشد.

مسعود پزشکیان، در آستانه سفر خود به قطر از گفت‌وگوهای مهم با مقامات این کشور در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خبر داده بود. وی در نشست خبری پیش از پرواز در فرودگاه مهرآباد اعلام کرد که این سفر به دعوت رسمی امیر قطر و در راستای برگزاری مجمع همکاری‌های کشورهای آسیایی انجام می‌شود.

پزشکیان دو هدف اصلی این سفر را اینگونه توضیح داد: نخست، گفت‌وگو و امضای تفاهم‌نامه‌های مرتبط با تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با دولت قطر و دوم، بحث و بررسی وضعیت منطقه و نحوه همکاری کشورهای اسلامی برای رسیدن به یک نگاه مشترک. وی همچنین به موضوع جنایات رژیم صهیونیستی و تلاش برای ایجاد یک اجماع جهانی جهت مقابله با این اقدامات اشاره کرد.