به گزارش اکوایران، محمدباقر قالیباف،‌رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس جهانی عازم ژنو است، پیش از سفر به سوئیس برای گفت و گو با مقامات کشور لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی این کشور مقابل رژیم صهیونیستی وارد فرودگاه بیروت شد.

گفتنی است قالیباف روز گذشته در مراسم سالگرد تصویب قانون اساسی ترکمنستان در این کشور حضور یافت و دیشب ترکمنستان را به مقصد تهران ترک کرده بود. 

قالیباف: کنار دولت و مردم لبنان هستیم

رئیس مجلس پس ورود به فرودگاه این کشور اعلام کرد:«به‌دعوت آقای نبیه بری به بیروت آمده‌ام تا پیام رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور را به مردم لبنان و مقاومت برسانم.»

او گفت:« در کنار دولت و مردم لبنان هستیم.»

دیدار رئیس مجلس و نخست وزیر لبنان

امروز و در جریان سفر رئیس مجلس به بیروت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان دیدار دو جانبه‌ای داشتند.

در این دیدار نخست وزیر لبنان بیان کرد:« اولویت‌های دولت در این مرحله تلاش برای آتش‌بس است. ما بر پایبندی لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و تقویت حضور ارتش در جنوب لبنان و برقراری تماس‌های لازم با کشورها و سازمان ملل برای فشار بر اسرائیل جهت اجرای کامل این قطعنامه تأکید داریم.»

photo_2024-10-12_12-36-43

بازدید قالیباف از مناطق بمباران‌شده ضاحیه بیروت

 قالیباف پس از دیدار و گفتگو با نخست وزیر لبنان به منطقه ضاحیه بیروت در محل حمله هوایی اسرائیل حضور یافت.

او در این منطقه در جمع اصحاب رسانه گفت:«ایران همیشه حامی ملت‌های لبنان و فلسطین بوده و خواهد بود. کشورهای اسلامی و تمام آزادی‌خواهان دنیا باید جنایت‌های رژ‌یم صهیونیستی را محکوم کنند.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه گفت:«در این شرایط بدون شک جمهوری اسلامی ایران همچنان حامی ملت فلسطین و لبنان است و این حمایت‌ها ادامه دارد. همچنین رسیدگی به مظلومان و آوارگان این منطقه را جزء وظایف خود می‌دانیم.»

این خبر درحال تکمیل است...