به گزارش اکوایران، سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها با کشورهای منطقه در راستای توقف نسل‌کشی و جنایات اسرائیل به اردن، مصر و ترکیه سفر می‌کند.

نخستین مقصد عراقچی و همراهانش اردن است که امروز،‌ چهارشنبه 25 مهر 1403،‌ به این کشور سفر کردند.

محور اصلی مذاکرات وزیر امورخارجه با مقامات ارشد اردن بررسی تحولات منطقه و رایزنی برای توقف جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

دیدار عراقچی با معاون نخست وزیر اردن

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز با ایمن الصفدی،‌ معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پادشاهی اردن هاشمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

عراقچی ضمن مروری بر وضعیت بحرانی منطقه در نتیجه تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و تهاجم گسترده آن به لبنان، بر ضرورت اقدام جمعی کشورهای منطقه برای متوقف کردن ماشین جنگی رژیم اشغالگر و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و حراست از ثبات و امنیت منطقه در راستای منافع ملت‌های منطقه تاکید کرد.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز با ابراز نگرانی شدید از وخامت شرایط امنیتی منطقه، موضع کشورش مبنی بر ضرورت پایان دادن به کشتار مردم بی‌گناه فلسطین و لبنان و نیز توقف تجاوزات علیه لبنان و جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

طرفین همچنین بر اهمیت بسیج کشورهای منطقه و جامعه جهانی جهت کمک به آوارگان در غزه و لبنان و سوریه تاکید کردند.

63212028

عراقچی در هفته گذشته به پایتخت کشورهای عمان و عراق یعنی مسقط بغداد سفر کرده بود. همچنین پیش از این نیز عراقچی به کشورهای لبنان، سوریه، عربستان و قطر سفر کرد.

وزیر امور خارجه کشور در رابطه با این سفرها گفته بود:«درحال برنامه‌ریزی برای ادامۀ رایزنی‌ها در دیگر پایتخت‌های کشورهای منطقه هستیم. این سفرها و تحرکات مستمر و فشرده دیپلماتیک تا حصول نتایج مثبت به نفع صلح، ثبات و آرامش در سراسر منطقه ادامه خواهد یافت.»