به گزارش اکوایران به نقل از ایرنا؛ وزارت خزانه داری آمریکا در راستای سیاست دوگانه فشار و دیپلماسی علیه افراد، گروهها و کشورهای غیرهمسو با سیاست های یکجانبه اش، ۱۸ شرکت، فرد و کشتی را به بهانه ارتباط با فردی که مدعی ارتباط او با ایران و انصارالله یمن است، تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد که ناخدای کشتی‌های حمل‌کننده نفت غیرقانونی و همچنین شرکت‌هایی که این کشتی‌ها را مدیریت و اداره می‌کنند، مشمول این تحریم‌ها هستند.

این نهاد آمریکایی مدعی شده است که درآمد حاصل از شبکه الجمال همچنان به حملات حوثی‌ها (جنبش انصارالله یمن) در منطقه، از جمله حملات موشکی و پهپادی به اسرائیل و کشتی‌های تجاری که از دریای سرخ می‌گذرند، کمک می‌کند.

این خبر در حالی منتشر شد که اتحادیه اروپا نیز در هفته جاری تحریم‌هایی را علیه ۷ فرد و ۷ نهاد ایرانی به بهانه ارتباط با جنگ اوکراین اعمال کرد. انگلیس نیز تحریم‌هایی را در ارتباط با برنامه موشک‌های بالستیک ایران اعمال کرد. این تحریم مقام‌ها و نهاد‌های ارتش، نیروی هوایی و نهاد‌های مرتبط با برنامه موشک‌های بالستیک ایران را شامل می‌شود.

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه وضع تحریم‌های جدید ازسوی اتحادیه اروپا و انگلیس علیه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی به بهانه‌های واهی و بی‌اساس را اقدامی ناموجه و مغایر با موازین حقوق بین‌الملل به‌ویژه حقوق بشر دانست و به‌شدت محکوم کرد.