به گزارش اکوایران، اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز دوشنبه ۳۰ مهر در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص مسئله جزایر سه‌گانه ایران گفت: کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه باید متمرکز بر پایان دادن به شرارت‌های رژیم صهیونیستی باشند. موضوعی که بحث و گفت‌وگو بین ایران و یک کشور دیگر بوده به عرصه عمومی می‌کشانند و با کشورهایی که هیچ جایگاهی در منطقه ما ندارند مطرح می‌کنند. کارهایی که باید انجام دهیم در وزارت خارجه انجام داده‌ایم. بعد از هر نشستی در طول سال با شرکا و کشورهایی که به نحوی به این موضوع می‌پردازند در ارتباط هستیم. موضع ایران را بسیار شنیده‌اید و هر بار تکرار می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: ایران درباره تمامیت سرزمینی و حاکمیتش بر جزایر سه‌گانه هیچ تردیدی ندارد و هیچ اغماضی نخواهد کرد. این مبتنی بر حقوق بین‌الملل و همه موازین بین‌المللی در احترام به تمامیت ارضی کشورهاست و این ادعا هیچ تغییری در این موضع نخواهد کرد.

وی گفت: متاسفیم کشورهای اروپایی در این برهه زمانی تصمیم گرفتند به این موضوع بپردازند. یادداشت‌های اعتراض به طرف‌های مربوطه زده شده و به این مسیر ادامه خواهیم داد.