دلار هرات در معاملات سه‌شنبه از مقاومت مهم ۳۰ هزار و 900 تومان عبور کرد. مقاومتی که گفته می‌شد مجوز تثبیت دلار تهران در کانال ۳۱ است. فاصله نقدی هرات و فردایی کماکان زیاد بود و همه جا صحبت از کمبود ریال در هرات است. ظاهرا دلیل اقبال فردایی بواسطه این است که معامله‌گران به ریال کمتری نیاز دارند، چون در فردایی به میزان اختلاف تسویه ریالی صورت می‌گیرد و نیاز به پرداخت قیمت به طور کامل نیست. علاوه بر این بخاطر کمتر بودن تراکنش بانکی، حجم تسویه فردایی از نقدی کمتر است.

معامله‌گران می‌گویند بازار بین دو راهی صعود و نزول اولی را انتخاب کرد اما توجه ندارند که در تجربه قبلی که دلار به کانال ۳۱ رسید حداقل یک ماه در این ناحیه گرفتار شد.

همین پیش‌بینی درمورد سکه نیز صادق است. سکه باوجود اینکه از مرزهای مقاومت مهم رد شده است، اما در تجربه قبلی نوسان زیادی در محدوده ۱۴ میلیون و 600 هزار تا ۱۵ میلیون داشته و بعد هم دچار ریزش آبشاری شده است.

در بازار گفته می‌شد چون شاخص یورو در حال برگشتن است کسی حاضر به فروش نیست و یورو دپو می‌شود. نرخ یورو در بازار سه‌شنبه به 32 هزار تومان رسید.

تتر با بیش از سه درصد رشد به بالای ۳۲ هزار تومان رفت. صف دلار سهمیه‌ای کماکان زیاد بود و فاصله دلار سهمیه‌ای و بازار به هزار و 200 تومان رسید.

 

دلار بازار ارز

 

نکته عجیب بازار افزایش قیمت‌ها از ساعت 19 به بعد بود، بنظر می‌رسد بازار روی این تصور است که روابط ایران و غرب از فاز تعامل دور می‌شود. یک دلیل آن نشست شورای حکام  و دلیل دوم حرف‌های بلینکن بود. وزیر امور خارجه آمریکا گفته توافق برای احیای برجام در آینده نزدیک نامحتمل است.

نکته دیگر  بازار سکه این بود که حباب آن بسته به محاسبات مختلف بین 15 تا 18 درصد بود. ریزش اونس کار صعود سکه را سخت کرده است. اگرچه سکه قبلا نشان داده با اتکا به دلار و بدون توجه به اونس،‌ در محدوده این حباب هم، قدرت پرواز دارد.