در بازار یکشنبه قیمت دلار در کانال ۲۹ به یک همزیستی رسید. آخرین سنگر قیمت دلار سلیمانیه بود که روز یکشنبه سقوط کرد و وارد کانال ۲۹ شد. اهمیت دلار سلیمانیه در این بود که بخش زیادی از معامله‌گران نرخ این بازار را با واقعیت همخوانتر می‌دانستند. وقتی دلار سلیمانیه وارد کانال ۲۹ شد اکثریت دریافتند که بازار ارز جان افزایش ندارد.

ناکامی هرات در فتح مقاومت ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان نیز این باور را تقویت کرد، چرا که دلار زیر ۲۹ هزار ۷۰۰ در بازار هرات یعنی حضور بازار در منطقه نزولی. قیمت درهم امارات هم از دلار ۲۹ هزاری حمایت می‌کرد.

معامله‌گران این همزیستی را در یک جمله خلاصه می‌کردند: زور بازارساز برهمه چربیده و وضع تا پایان شهریور همین است. از دید آن‌ها در روزهای پیش رو بازار شل و رو به نزول است.

هرچه در بازار آزاد قیمت‌ها در کانال ۲۹ می‌چرخید در بازار متشکل حضور دلار در کانال ۲۹ موفقیت‌آمیز نبود. روند صعودی متشکل به گونه‌ای نبود که از مرز ۲۹ عبور کند، باوجود اینکه دو بار با این سطح برخورد کرد. نزول بازار از یک طرف و حرکت صعودی بازار متشکل از طرف دیگر، به گفته معامله‌گران شاهدی بر حریف‌طلبی بازارساز در بازار ارز است.

آن‌ها تصور می‌کنند دلار متشکل به یک سطح که برسد قیمت دلار بازار را در چنگک خودش گیر می‌دهد و به سطح دلخواهش می‌برد. در این حالت معامله‌گران دنباله‌رو بازارساز می‌شوند و آن است که جهت قیمت را تعیین می‌کند.

البته برخی از پیشکسوتان بازار می‌گویند فضای بازار که شل می‌شود، برداشت‌ها و تفسیرها یک طرفه می‌شود و امکان دارد با اولین بالایی رویکرد معامله‌گران عوض شود. اگرچه آن‌ها هم اعتقاد دارند در گرگ و میش مذاکرات کسی بی‌گدار نباید به آب بزند.

در بازار ارز متفاوت‌ترین رویداد در تابلوهای صرافی جلوه کرد. تابلوهای صرافی زمانی مرجع اعلام قیمت بودند، دقت در آن‌ها بالا و اولین دروازه خریداران و عرضه‌کنندگان به حساب می‌آمدند. مدت‌هاست که این دروازه از خاصیت افتاده و قیمت‌ها مرجعیت ندارد اما در روز یکشنبه صرافی‌ها قیمت‌های یکسان گذشته را هم نمی‌زدند. نرخ دلار، یورو، پوند، یوان این تابلو با آن یکی متفاوت است و جالبتر اینکه نرخ یورو یک تابلو بالای دلار بود و آن یکی زیر دلار.

سوژه طنز بازار یکشنبه اخبار مذاکراتی بود. گرچه اخبارها عمدتا منفی بود، با اینحال معامله‌گران به شوخی می‌گفتند هر دو دقیقه یک بار خبر توافق می‌شنویم و در لابلای آن خبر ادامه مذاکره است.

قیمت سکه بازار نیز در وضعیت رنج بود و روی عدد 13 میلیون و 900 هزار تومان معامله می‌شد. حباب سکه نسبت به شنبه ثابت و یک میلیون و 700 هزار تومان بود.