به گزارش اکوایران، روندصعودی قیمت دلار در سومین روز هفته شدت گرفت. اسکناس آمریکایی امروز تا 33 هزار و 400 تومان بالا رفت اما در نیمه روز به قیمت 33 هزار و 300 تومان معامله شد. قیمت مذکور در مقایسه با عصر دیروز بیش از 200 تومان افزایش را نشان می دهد. 

نقشه بازار ساز برای کنترل نرخ ارز 

 در این میان نهاد مرکزی بازارساز با برجسته کردن اخبار آزادسازی ارزهای بلوکه شده به دنبال کنترل  نرخ ارز  است. صالح آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی امروز در اینباره گفت: پیشرفت‌های خوبی در زمینه آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در خارج کشور انجام شده است.صالح آبادی بار دیگر وعده داده  بازار ارز  را متعادل می‌کنیم و دلارهای آزاد شده متعلق به بانک مرکزی است.

از سوی دیگر ناصر کنعانی در نشست خبری امروز گفت:  آزادی نمازی با آزادسازی پول‌های بلوکه ارتباطی ندارد.

پیام آمریکا به بازار دلار 

از سوی دیگر علی واعظ در رابطه با آزادسازی منابع بلوکه شده  در توئیتر مدعی شد تا تمام زندانیان  با تابعیت آمریکایی در ایران آزاد نشوند، اخبار این چنینی‌صحت ندارند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم  گزارش‌ها درباره آزادسازی منابع مالی ایران را تکذیب کرد. شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در توئیتی گزارش‌های منتشر شده در «منابع ایرانی» مبنی بر آزاد شدن و انتقال پول‌های بلوکه شده ایران در ازای آزادی باقر و سیامک نمازی را «کاملا کذب» توصیف کرد. 

واکنش بازار دلار به خبر آزادسازی ارز های بلوکه شده

به نظر می رسد گوش بازار به اخبار آزادسازی ارز های بلوکه شده بدهکار نیست و نسبت به اوضاع و احوال پیرامونش بی تفاوت و بی خیال است.

دلار هرات کانال شکنی کرد 

از طرفی هم  قیمت دلار  در بازار هرات امروز کانال شکنی کرد و موجب تقویت انتظارات صعودی معامله گران دلار در تهران شد.  قیمت دلار  در بازار یاد شده امروز از مرز مقاومتی 32 هزار و 800 تومان عبور کرد و با 33 هزار تومان مبادله شد. این قیمت در مقایسه با روز گذشته 500 تومان افزایش را نشان می دهد. 

درهم همچنان می تازد 

قیمت درهم نیز همچنان بالای کانال 9 هزار تومان به فروش می رسد.  نرخ حواله درهم  امروز نسبت به عصر دیروز اندکی رشد کرد و به 9 هزار و 200 تومان رسید . 

قیمت طلا بالا رفت 

قیمت اونس طلا امروز نسبت به روز شنبه 5 دلار بالا رفت و در محدوده 1666 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ظهر امروز 5 هزار و 300 تومان رشد کرد و به 1 میلیون و 386 هزارو 100 تومان رسید. 

سکه دوباره گران شد 

قیمت سکه امروز در مقایسه با دیروز تقریبا 30 هزار تومان بالاتر معامله شد.این فلز گران بهای داخلی امروز در محدوده 15 میلیون و 330 هزار تومان معامله شد.

ارزش ذاتی سکه امروز 13 میلیون و 60 هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت نقدی بیش از 2 میلیون و 200 هزار تومان فاصله دارد . حباب سکه هم در محدوده 17 درصد قرار داشت.

به نظر می رسد سکه بازان همچنان به روند صعودی قیمت دلار خوشبین هستند و به همین دلیل در موقعیت خرید قرار گرفتند.