پس از آنکه دلار تهران مقاومت تاریخی خود را در میانه کانال ۳۳ هزار تومان شکست، سه کانال قیمتی متوالی را پشت سر گذاشت و تا کانال ۳۶ هزار تومانی پیشروی کرد. در ادامه بازارهای مرزی حاضر به پیشروی در محدوده های بالاتر نشدند، حباب دلار تهران با سایر بازارها افزایش پیدا کرد که در نهایت دلار تهران به پایین کشیده شد و تا کانال ۳۴ هزار تومانی عقب نشست. در ادامه هم در هفته مورد بررسی دلار تهران در ابتدای کانال ۳۵ هزار تومان رنج شد.

در هفته ای که گذشت دلار تهران در همان محدوده رنج قیمتی معامله شد و خریداران زیادی در بازار وجود نداشت. اقدامات امنیتی بازارساز در بازار دلار و دستگیری چند معامله گر ارزی رمق معامله گران را برای افزایش قیمت گرفت و بازار در لاک احتیاط فرو رفت. در مقابل اقدامات بازارساز سیگنال های سیاسی هم در بازار ارز افزایش یافت که مانع از اصلاح بیشتر قیمت دلار شد. تحریم ها علیه ایران تشدید شد، اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلستان و کانادا هرکدام به طور جداگانه ای ایران را در طول هفته تحریم کردند، در جلسه شورای حکام در روز چهارشنبه و پنجشنبه هم قطعنامه ضد ایرانی تصویب شد، به همین دلیل دلار تهران هنوز نتوانسته به سقف مقاومت شکسته شده در کانال ۳۳ هزار تومانی پولبک بزند و رنج شده است. دلار تهران در هفته جاری بازدهی کمتر از یک درصد را کسب کرد و تنها چهار دهم درصد عایدی را نصیب دارندگان دلار کرد.

اونس طلا با افزایش نگرانی ها از درگیری های ژئوپلتیک در جهان و احتمال کاهش میزان افزایش نرخ بهره رشد کرد و به بالاترین سطح سه ماهه خود در محدوده ۱۷۸۰ دلار رسید ولی در ادامه با کاهش نگرانی ها از تشدید درگیری های جهانی و اظهار نظرات مقامات فدرال رزرو ارزش اونس تا محدوده ۱۷۶۰ دلار کاهش پیدا کرد. پس از انتشار گزارشات خرده فروشی در آمریکا و افزایش بیش از انتظار این شاخص، انتظارات از کاهش تورم کم شد زیرا رشد شاخص خرده فروشی با رشد تورم متناسب است مقامات فدرال رزرو هم در اظهاراتی اعلام کردند که هنوز برای تعدیل سیاست های انقباضی فدرال رزرو زود است، به همین دلیل شاخص دلار تقویت شد و اونس طلا مقداری ازبازدهی این هفته خود را از دست داد.

طلای آب شده در شرایطی که در هفته مورد بررسی سقف قیمتی جدیدی را تجربه کرد و بالاترین محدوده قیمتی دو ماه گذشته را کسب کرد در ادامه با عدم همراهی کافی اونس و دلار نتوانست در بالای نیمه کانال شش میلیون تومانی پایدار بماند وبا کسب بازدهی دو دهم درصدی در محدوده شش میلیون و ۴۱۷ هزار تومان قرار گرفت. طلای آب شده در این هفته فقط هفده هزار تومان رشد کرد.

با تقویت اونس طلا، حباب سکه امامی کاهش پیدا کرد. خریداران بزرگ بازار سکه که در هنگام خرید به حباب سکه حتما توجه می کنند با کاهش حباب نسبت به خرید سکه ترغیب شدند و سکه امامی برای بار دوم در این ماه به مقاومت کانال نیمه کانال ۱۶ میلیون تومانی حمله کرد، ولی در نهایت موفق به شکست این مقاومت نشد و در پایان هفته دو پله عقب نشست. سیگنال حباب سکه به خریداران بنیادی و استقبال سکه بازان از خرید سکه باعث شد دارندگان سکه امامی در این هفته بازدهی بهتری را نسبت به سایرمعامله گران در بازار ارز و طلا کسب کنند و سود ۲ و نیم درصدی را به دست بیاورند.

تلاش ربع سکه ولی برای ورود به کانال شش میلیون تومانی بی نتیجه ماند و معامله گران ربع سکه در پشت مرز شش میلیون تومانی متوقف ماندند. ربع سکه با رشد صد هزار تومانی نسبت به مدت مشابه هفته قبل، رشد ۱.۷ درصدی را در هفته مورد بررسی کسب کرد.

انتشار اوراق ارزی با عاملیت بانک ملی در هفته پیش رو مهم ترین اقدام بازارساز است که قیمت ها در هفته پیش رو را تحت تأثیر قرار می دهد. به نظر می رسد با توجه به انتشار اوراق ارزی در روز شنبه، معامله گران دلار آزاد در ابتدای هفته تحت تأثیر اقدام بانک مرکزی به افزایش فکر نکنند.