به گزارش اکوایران، با اینکه برخی می‌گفتند روز جمعه در بازار پشت خطی اسکناس آمریکایی بالای مرز 40 هزار تومان خرید و فروش شده، در بازار نقدی، بسیاری از معامله‌گران حاضر بودند ارز خود را پشت مرز یاد شده به فروش برسانند.

به نظر می‌رسد معامله‌گران فردایی انتظار دارند قیمت دلار در هفته جاری رشد پیدا کند یا حداقل در پی آن هستند که با ایجاد هیجان در بازار خود، فضای معاملات نقدی را تحت تاثیر قرار دهند. در مقابل، معامله‌گران نقدی با احتیاط نسبت به شکست مرزِ یادشده رفتار می‌کنند و حداقل تا روز جمعه حاضر نشدند بی‌گدار به آب بزنند.

بخشی از فعالان باور دارند که سیاست‌گذار با برخوردهای امنیتی با معامله‌گران فردایی به دنبال آن بود که رفتار این دسته از بازیگران ارزی را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، دستگیری مخلان امنیت بازار ارز ازنگاه سیاستگذار نتوانست خرید و فروش آن‌ها را محدود کند.

برخی تحلیلگران باور دارند که تغییر انتظارات نسبت به آینده برجام می‌تواند زمینه‌ساز تغییر رفتار معامله‌گران نقدی و فردایی شود. گروه دیگری نیز باور دارند که مالداران در پی فروختن دلار خود در بالاترین قیمت در آستانه ژانویه هستند و پس از این اتفاق، روند بازار آرام‌تر خواهد شد.